Mercedes-Benz na letošním autosalonu v Šanghaji představuje studii s názvem „Concept A Sedan“. Ta naznačuje fakt, že automobilka uvažuje nad rozšířením kompaktní řady o plnohodnotný sedan. Dále nám ukazuje, jaký vzhled by mohli budoucí generace modelů nižší střední třídy dostat.
„Čas záhybů je u konce,“ říká šéfdesignér koncernu Daimler Gorden Wagener. Se svými dokonalými proporcemi a sníženou linií, je Concept A Sedan dalším milníkem smyslné čistoty, který má potenciál nastolit novou éru designu.
Nový koncept je 4570 mm dlouhý, 1870 mm široký a 1462 mm vysoký. Ve srovnání se současným Mercedesem CLA je tedy výrazně širší. Koncept má mít blíže především klasickým sedanům. Důležité je především prodloužení střechy, které poskytuje dostatek prostoru pro cestující na zadních sedadlech, což je hlavní nedostatek u aktuálního modelu CLA.
Dále se koncept vyznačuje především schovanými klikami dveří a B sloupkem, které tak nijak neovlivňují boční linie vozu. Výrazné jsou také přední a zadní podběhy, ve kterých se ukrývají 20ti palcová kola. Přední části dominuje maska chladiče Panamericana s trojúhelníkovými světlomety s fialovým nádechem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?