Automobilka Škoda Auto vydala tiskovou zprávu, ve které informuje o novinkách kterých se dočkáme u modelů Škoda Rapid a Škoda Citigo pro modelový rok 2018.
V případě Rapidu se dočkáme poměrně velkých změn. Nově bude možné vybavit vůz bi-xenonovými světlomety s LED denním svícením a integrovanou funkcí směrových světel. Zadní světla budou zatmavená a v případě modelu Rapid Spaceback je možné je osadit LED technologií.
Základní výbava bude nově zahrnovat klimatizaci, rádio Blues, dálkové centrální zamykání a praktické doplňky v zavazadlovém prostoru. Uvnitř vozu se můžeme těšit na nové funkce konektivity jako jsou SmartLink+, Škoda One App a nesmí chybět ani služby Škoda Connect včetně Škoda Infotainment Online pro infotainmentový systém Amundsen.
Kromě rozšiřování nabídky základní a příplatkové výbavy chce automobilka Škoda nalákat nové zákazníky i na nižší ceny. U základní výbavy Active by mělo být cenové zvýhodnění až 39.500 Kč. U sportovně laděné varianty Monte Carlo můžeme očekávat zvýhodnění až 64.000 Kč pro variantu liftback a až 60.000 Kč u varianty Spaceback.
Dostupnější by se měly stát i pakety PLUS, které zahrnují např. tempomat, parkovací kameru, winter packet, atd.. Příjemnou novinkou je i zlevnění automatické dvouspojkové DSG převodovky. Za tu si nově připlatíte “jen“ 35.000 Kč.
V rámci modernizace byly základní modely Rapid a Rapid Spaceback osazeny litrovým přeplňovaným motorem TSI. Ten by měl být proti svému předchůdci 1,2 TSI lehčí, kultivovanější a úspornější.
Škoda CitigoNovinky se nevyhnuly ani nejmenšímu modelu značky Škoda. Nové tvary dostala kapota, maska chladiče a nárazníky. Přepracovány byly i mlhovky, které mohou být nově osazeny Corner funkcí. Uvnitř vozu se modernizace dočkal přístrojový panel.
Škoda Citigo je k dostání ve výbavě Active, Ambition a Style. K dispozici bude i varianta Monte Carlo a limitované edice Fresh. Pro řidiče toužící po ekologickém provozu je připraven model G-Tec s pohonem na zemní plyn.
I v případě Citigo došlo na cenová zvýhodnění. Ta však nejsou natolik výrazná jako v případě modelu Rapid.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?