Současná druhá generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, takže nastal čas na změnu. BMW se chystá představit světu třetí generaci tohoto úspěšného hatchbaku ke konci roku 2018. Od roku 2019 by pak měl být dostupný na trzích.
Podle informací serveru Autoexpress bude třetí generace jedničkového BMW postavena na platformě UKL, stejně jako BMW X1 a vozy MINI. Využití této platformy přinese novým uživatelům výhody v podobě vyšší praktičnosti, prostornějšího interiéru a nižší váhy. Tyto výhody však byli vykoupeny za vysokou cenu. Nové modely totiž budou mít hnanou zadní nápravu už jen ve spojení s tou přední, pomocí systému X-Drive. Ano, to znamená, že nová BMW jedničkové řady budou v základním provedení předokolky, stejně jako vozy MINI.
Jestli si myslíte, že je to to nejhorší co se mohlo stát, tak se něčeho chyťte, protože tím to nekončí. Další smutnou novinkou bude absence úžasných šestiválcových motorů, které přinášejí vozům Mnichovské značky slávu, úctu a respekt již desítky let. Ty jsou totiž pro platformu UKL příliš velké. Už je tak celkem jasné, že příští ostrý hot-hatch s bavorským rodokmenem bude poháněn přeplňovaným čtyřválcem, a výkon bude rozdělován na všechny čtyři kola pomocí systému X-Drive. V takovém provedení by pak mohl konkurovat vozům jako VW Golf GTI či Ford Focus RS, které jsou také osazeny přeplňovanými čtyřválci a pohonem všech kol.
Pokud se ale na celou věc podíváme nezaujatým pohledem, lze kroky Bavorských inženýrů snadno ospravedlnit. Jedničková řada nikdy neměla ambice být vozem zaměřeným čistě na potěšení řidičovo. Je bráno spíš jako druhé auto do rodiny, nebo jako vstup do světa BMW. Takže ačkoliv si bude pár skalních příznivců trhat vlasy, dá se očekávat že na úspěšnosti tohoto modelu to skvrnu nezanechá.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?