Současná druhá generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, takže nastal čas na změnu. BMW se chystá představit světu třetí generaci tohoto úspěšného hatchbaku ke konci roku 2018. Od roku 2019 by pak měl být dostupný na trzích.
Podle informací serveru Autoexpress bude třetí generace jedničkového BMW postavena na platformě UKL, stejně jako BMW X1 a vozy MINI. Využití této platformy přinese novým uživatelům výhody v podobě vyšší praktičnosti, prostornějšího interiéru a nižší váhy. Tyto výhody však byli vykoupeny za vysokou cenu. Nové modely totiž budou mít hnanou zadní nápravu už jen ve spojení s tou přední, pomocí systému X-Drive. Ano, to znamená, že nová BMW jedničkové řady budou v základním provedení předokolky, stejně jako vozy MINI.
Jestli si myslíte, že je to to nejhorší co se mohlo stát, tak se něčeho chyťte, protože tím to nekončí. Další smutnou novinkou bude absence úžasných šestiválcových motorů, které přinášejí vozům Mnichovské značky slávu, úctu a respekt již desítky let. Ty jsou totiž pro platformu UKL příliš velké. Už je tak celkem jasné, že příští ostrý hot-hatch s bavorským rodokmenem bude poháněn přeplňovaným čtyřválcem, a výkon bude rozdělován na všechny čtyři kola pomocí systému X-Drive. V takovém provedení by pak mohl konkurovat vozům jako VW Golf GTI či Ford Focus RS, které jsou také osazeny přeplňovanými čtyřválci a pohonem všech kol.
Pokud se ale na celou věc podíváme nezaujatým pohledem, lze kroky Bavorských inženýrů snadno ospravedlnit. Jedničková řada nikdy neměla ambice být vozem zaměřeným čistě na potěšení řidičovo. Je bráno spíš jako druhé auto do rodiny, nebo jako vstup do světa BMW. Takže ačkoliv si bude pár skalních příznivců trhat vlasy, dá se očekávat že na úspěšnosti tohoto modelu to skvrnu nezanechá.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?