Proč Mercedes-AMG GLC 63? Protože V8 Bi-turbo!

AutoRoad.cz, 6. dubna 2017, 07:30 Google+

Vozy typu SUV s osmiválcovým motorem nejsou ničím výjimečným. Výrobci už dlouhá léta dobře vědí, že velké a těžké vozy prostě potřebují motor, který si s nimi poradí. Ovšem pokud dojde na čísla, začíná být něco v nepořádku. Výkon 500 koní? Kroutící moment 700 Nm? Zrychlení z nuly na sto pod 4 vteřiny? Ne, to přeci musí být omyl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG GLC63 a GLC63 Coupe

Mercedes-AMG GLC63 a GLC63 Coupe | foto: Mercedes-AMG

Sdílejte článek

Není to omyl. To se jen AMG pustilo do úpravy verze GLK a osadilo ho svým oblíbeným motorem – čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby, který u AMG pohání prakticky všechny třídy od C až po supersport AMG GT.

Upravený agregát v modelech GLC a GLC Coupe je nyní naladěn na 476, resp. 510 koní. U obou verzí agregát spolupracuje s devítistupňovým automatem vybaveným automatickými meziplyny. O dostatečný přenos výkonu se stará vylepšený pohon všech kol 4Matic+, který je vybaven elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojkou a samosvorným zadním diferenciálem.

V základní variantě dosahuje uvedený agregát hodnot 476 koní a 650 Nm. Zrychlení z nuly na sto zvládají obě karosářské verze za 4 sekundy. Maximální rychlost je nastavena na 250 km/h. Silnější verze o výkonu 510 koní a 700 Nm zvládne stovku za 3,8 sekundy, přičemž omezovač zůstává nastaven na 250 km/h. I když by k jeho navýšení mohlo dojít zakoupením příplatkového balíčku Driver´s Package, vzhledem k hmotnosti vozidla (1935 kg) a zachování bezpečí je tato hodnota maximální rychlosti rozumnou volbou.

Dostupné jsou jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+, které ovlivňují jak odezvu plynového pedálu a rychlost řazení, tak nastavení vzduchového podvozku a posilovače řízení. U verze GLC 63 S a GLC 63 S Coupe je navíc dostupný režím Race.

Zvenku nám upravené GLC „nabobtnalo“ obvyklým způsobem – nárazníky, boční prahy, vytažené blatníky s 19“ (u verze S s 20“) koly. Všechny verze AMG jsou navíc doprovázeny typickou maskou nazývanou Panamericana. V interiéru dostal vůz především pořádná sportovní sedadla, přičemž kůže zůstala příplatkovou výbavou. Stejně jako sportovní výfukový systém, karbonové či černě lakované doplňky a 21“ kované ráfky.

Poprvé bychom mohli tyto krasavce spatřit na autosalonu v New Yorku, který startuje již příští týden. Objednávky budou dostupné od poloviny června a první vyrobené vozy by měli být k dispozici od září tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: Proč Mercedes-AMG GLC 63? Protože V8 Bi-turbo!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Prezidentská limuzína Cadillac

Tohle je nová limuzína pro amerického prezidenta. Tvrdost vám dá jasně najevo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud