Japonský sportovní hatchback Swift Sport má potvrzenou příští generaci. V ní se dočká přeplňovaného motoru a pořádné diety.
Konkurence by se tak měla mít na pozoru. Ačkoliv tenhle prcek nemá na to, aby likvidoval evropskou konkurenci, jeho doposud atmosférický motor a dobře odladěný podvozek dokáže nabídnout podstatně více zábavy, kterou dohání výkonností ztrátu na své soupeře.
Zahraniční magazín CarThrottle před pár dny přišel s novými informacemi, které mu sdělil interní zdroj přímo z automobilky. Podle něj přijde opravdu provedení Sport, které se vzdá atmosférické pohonné jednotky. V plánu je instalace řadového čtyřválce 1.4 Booster Jet s výkonem 140 koní.
Když si vezmeme v potaz, že konkurence nabídne přes dvě stovky koní, najednou se Swift zdá jako šnek. Jenže pozor, Suzuki ví, co dělá. V sázku totiž bere hmotnost, která má činit jen 870 kg! Tím pádem zde budeme mít něco, co je ultra lehké, obratné, s dostatečným zátahem a máme dojem, že rázem se budou evropští hráči na poli hothatchů hodně divit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?