Už při představení nové generace Peugeotu 3008 se hovořilo o plug-in hybridní variantě. Nově se ale ukazuje, že právě ona nahradí v nabídce dříve plánovanou edici GTI.
Ano, je to skutečně tak. Peugeot plánoval ostrou edici druhé generace svého crossoveru, jenže vše se náhle změnilo. Ve všem udělal jasno produktový šéf Peugeotu Laurent Blanchet. Ten se nechal slyšet v rozhovoru pro Auto Express, že hlavním cílem bude právě plug-in hybrid.
Důležité je zmínit, že nový pohonný systém bude k dispozici s běžným benzinovým motorem 1.6 THP. V rámci pohonu se pak na zadní nápravě usadí elektromotor. A jelikož z úvah vedení značky vypadlo ostré GTI, hybridní verze by měla dohromady nabídnout okolo tří set koní. Pohon všech kol je pak díky tomu vlastně jistou zárukou.
A co na to konkurence? O něco dřív na trhy dorazí španělský Seat Ateca Cupra. Ten nabídne výkon podobný právě Peugeotu. Podle Blancheta je však myšlenka 3008 s označením GTi lehce přehnaná. Aktuálním vrcholem stále bude edice GT, která do jisté míry sportovní vzhled nabízí. Co na tom, že pod jeho kapotou pracuje 180 naftový čtyřválcový dvoulitr, dnes dá hodně lidí jen na vzhled.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?