Skalní fanoušci modelu GTI si již mohou nakonfigurovat a objednat svůj vůz. Cena modelu Golf GTI Performance byla stanovena na 745 900 Kč.
Nový Golf GTI Performance o výkonu 180 kW/245 k je k dispozici buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Golf GTI Performance slibuje suverénní výkon, dokonale nastavený podvozek a uzávěrku diferenciálu přední nápravy.
„S modernizací modelové řady Golf přinášíme ve svěží podobě také její nejdynamičtější variantu, Golf GTI Performance,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Novinka poskytuje o 15 k vyšší výkon než předchůdce a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,2 sekundy.“ Sériová výbava navíc zahrnuje uzávěrku diferenciálu přední nápravy, která větší sílu – maximální točivý moment vzrostl o 20 N.m na 370 N.m – přenáší suverénněji na vozovku, a zvyšuje tak při akceleraci ze zatáčky trakci předních kol.
Exteriér modelu Golf GTI Performance se odlišuje od modelu Golf GTI s výkonem 169 kW/230 k logem GTI na červených brzdových třmenech vpředu, červenými nápisy GTI na přídi a zádi a většími kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením (vpředu 340 mm, vzadu 310 mm).
Nová verze GTI Performance disponuje navíc rozšířenou sériovou výbavou. Kromě digitálního panelu přístrojů Active Info Display, nového audiosystému „Composition Media“ včetně osmi reproduktorů a automatického ovládání světlometů s funkcí pro denní svícení je Golf GTI Performance sériově vybaven také samostmívacím vnitřním zpětným zrcátkem, senzorem deště, rozhraním pro připojení telefonu a vstupem USB.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.