Skalní fanoušci modelu GTI si již mohou nakonfigurovat a objednat svůj vůz. Cena modelu Golf GTI Performance byla stanovena na 745 900 Kč.
Nový Golf GTI Performance o výkonu 180 kW/245 k je k dispozici buď s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Golf GTI Performance slibuje suverénní výkon, dokonale nastavený podvozek a uzávěrku diferenciálu přední nápravy.
„S modernizací modelové řady Golf přinášíme ve svěží podobě také její nejdynamičtější variantu, Golf GTI Performance,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Novinka poskytuje o 15 k vyšší výkon než předchůdce a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,2 sekundy.“ Sériová výbava navíc zahrnuje uzávěrku diferenciálu přední nápravy, která větší sílu – maximální točivý moment vzrostl o 20 N.m na 370 N.m – přenáší suverénněji na vozovku, a zvyšuje tak při akceleraci ze zatáčky trakci předních kol.
Exteriér modelu Golf GTI Performance se odlišuje od modelu Golf GTI s výkonem 169 kW/230 k logem GTI na červených brzdových třmenech vpředu, červenými nápisy GTI na přídi a zádi a většími kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením (vpředu 340 mm, vzadu 310 mm).
Nová verze GTI Performance disponuje navíc rozšířenou sériovou výbavou. Kromě digitálního panelu přístrojů Active Info Display, nového audiosystému „Composition Media“ včetně osmi reproduktorů a automatického ovládání světlometů s funkcí pro denní svícení je Golf GTI Performance sériově vybaven také samostmívacím vnitřním zpětným zrcátkem, senzorem deště, rozhraním pro připojení telefonu a vstupem USB.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?