Pro nové Polo neexistuje konkurence. Má to být nejlepší malé auto na trhu

AutoRoad.cz, 16. března 2017, 22:17 Google+

Letošní druhá polovina roku? To bude u Volkswagenu velké odhalení nové generace malého Pola. Jeden z celosvětově nejpopulárnějších modelů značky nic jiného než pozici jedničky celého segmentu nebere, i proto vsadí na technologie větších sourozenců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová generace Volkswagenu Polo již klepe na dveře.

Nová generace Volkswagenu Polo již klepe na dveře. | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Šestá generace Volkswagenu Polo chce vzít vítr z plachet v Ženevě představovanému Fordu Fiesta. A zbraně bude mít opravdu hodně silné. Tak třeba už jen modulární platforma MQB, kterou využívá i sesterský Seat Ibiza. A i proto víme, že Polo bude o hodně delší i širší. Spolu s těmito mírami se prodlouží i rozvor a roztáhne rozchod kol, z větších vnějších rozměrů tak budou těžit i cestující uvnitř, respektive jejich zavazadla.

Britský Autocar dále poznamenává, že design karosérie bude mnohem dynamičtější než doposud. Co to v jazyce Volkswagenu znamená? Zajímavější grafiku světlometů nebo rychleji se svažující střechu. Arteon ovšem rozhodně nečekejte, tady jde pořád i o praktičnost. A na rozdíl od některých konkurentů si i šestá generace malého Němce zachová výběr mezi tří- a pětidveřovou karosérií.

Tradičně silnou disciplínou Volkswagenu je interiér. A právě tady Polo naplno ukáže, kdo je nedostižným vládcem segmentu. Kvalitní materiály a zpracování nebo intuitivnost, to vše je nepsaným standardem. Nováček by měl ale do segmentu přinést třeba plně digitální přístrojový panel, poslední generaci infotainmentů (dočkáme se 9,2palcového displeje?) a samozřejmě i jízdní pomocníky. Třeba parkovací asistent ParkPilot. Vybrané ovladače a přední sedadla pak budou importovány přímo z většího Golfu. O tom si prostě Fiesta a spol. mohou nechat jen zdát. Že si na druhou stranu za tyto prvky nechá Volkswagen pořádně zaplatit je jasné.

Zdroje Autocaru říkají, že dnes připadá do úvahy až 14 druhů pohonných ústrojí. Toto číslo půjde dolů a je pravděpodobné, že velkou inspirací bude Polu nová Ibiza. Základem se stane litrový tříválec TSI v hned čtyřech výkonových variantách (chybět nemá ani ekologická verze BlueMotion), výše pak bude posazena 1.5 TSI Evo s deaktivací válců o výkonu 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k). Turbodiesely budou opět čtyřválcové a označené shodně jako 1.6 TDI. Třešničkou na dortu bude Polo GTI s výkonem přes 147 kW (200 k).

Elektrická nebo plug-in hybridní verze Pola v dohledné době nepřijede, mild-hybrid se ale stane realitou. Pomoci má především v městském provozu. Další alternativou bude Polo 1.0 TGI s pohonem na CNG. Z převodovek dojde na klasiku – pětistupňový manuál u slabších modelů, šestistupňový manuál u silnějších a volitelně také sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Zajímavým derivátem by se mohlo stát SUV, vycházející z konceptu T-Cross Breeze. To je ale vzdálenější budoucnost, tou blízkou je představení šestého Pola na frankfurtském autosalonu.

Vytisknout

Diskuze: Pro nové Polo neexistuje konkurence. Má to být nejlepší malé auto na trhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Nejmenovaný autobazar

Ojetina ze zahraničí? Pozor, třetina majitelů ojetých aut lže!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud