Od Austrálie po Ázerbájdžán: Jaké pneumatiky dodá Pirelli pro prvních 8 závodů?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017 | foto: Pirelli

Pirelli již potvrdilo, jaké směsi hladkých pneumatik přiveze pro prvních osm podniků sezóny 2017 - pro velké ceny Austrálie, Číny, Bahrajnu, Ruska, Španělska, Monaka, Kanady a Ázerbájdžánu.

Italský výrobce letos musel přijít s novými konstrukcemi, protože pneumatiky narostly do šířky o 25 % (na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu), a kvůli požadované vyšší výdrži změnil také směsi. Piloti si je v předsezónních testech pochvalovali - vydrží opravdu podstatně déle a navíc se po přehřátí rychle vracejí do spektra vysoké výkonnosti.

U "mokrých" pneumatik došlo ke zlepšení výkonnosti: ta přechodná (zelená barva) dokáže odvádět při 300km/h rychlosti 30 litrů vody za sekundu (loni 25 l), pneumatika do deště (modrá) letos zvládne až 85 l/s (loni "pouze" 65 l/s).

Pneumatiky pro prvních 8 závodů sezóny 2017

Pneumatiky pro prvních 8 závodů sezóny 2017 | zdroj: Pirelli

V úvodních osmi závodech se hned čtyřikrát setkáme s ultra-měkkou (fialová barva) směsí - v Melbourne, v Soči, v Monaku a v Montrealu. Super-měkkou (červená) uvidíme ve všech podnicích s výjimkou Španělska, které klade na pneumatiky nejvyšší nároky z pohledu přenášené energie - pouze tam přiveze Pirelli svou tvrdou (oranžová) směs. Tu měkkou (žlutá) budou mít jezdci k dispozici ve všech jmenovaných podnicích, středně-tvrdou (bílá) pouze v Číně, v Bahrajnu, ve Španělsku a v Ázerbájdžánu, kde došlo ke změně názvu velké ceny (loni se v Baku jela jako Velká cena Evropy).

Podle pravidel musí Pirelli oznámit nominované směsi pro evropské závody 8 týdnů předem, v případě zámořských velkých cen tak musí učinit dokonce 14 týdnů předem.

Do Barcelony přiveze Pirelli ty nejtvrdší pneumatiky ze svého portfolia

Do Barcelony přiveze Pirelli ty nejtvrdší pneumatiky ze svého portfolia | zdroj: Pirelli

Pneumatiková pravidla se letos nemění: pro každý podnik dodá tři různé hladké směsi, z nichž tu nejměkčí si piloti musí vyhradit pro poslední část kvalifikace - pokud do ní nepostoupí, zůstane jim pro závod, pokud uspějí, tak ji v sobotu odpoledne vracejí výrobci. Pro velkou cenu si musí ponechat po jedné sadě ze zbývajících dvou tvrdší - stačí ale, když v neděli použijí pouze jednu z nich.

Celkově každý pilot obdrží pro závodní víkend 13 sad, kromě výše uvedených tří povinných si zbylých 10 může volně vybrat.

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu