Civic Type R je oficiálně tady. Svým výkonem a technikou likviduje konkurenci

ar5, 7. března 2017, 18:13 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Svět rychlých hothatchů se opět rozrostl. Může za to dnešní ženevská premiéra nové Hondy Civic ve vrcholné verzi Type R. Příznivci značky mají orgasmus, jelikož tohle se vážně povedlo!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech

Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech | foto: Honda

Sdílejte článek

Desátá generace Civicu přišla ve sportovní verzi Type R a svět jde do kolen. Oproti loňskému konceptu se totiž do sériové podoby dostalo prakticky vše, na co jsme se nejvíce těšili. Pod kapotou stále bije čtyřválec 2.0 VTEC Turbo, u kterého poskočil výkon na 320 koní v 6500 ot./min. Točivý moment je 400 Nm a je dostupný v rozmezí 2500-4500 ot./min.

Nebude chybět několik jízdních režimů, a to ani režim R+. V něm dojde na vylepšení odezvy na plyn, ztuhnou adaptivní tlumiče a celé auto se připraví na boj s konkurencí. Dobrou zprávou je, že v Type R najdeme výhradně šestistupňový manuál, k čemuž nebude chybět ani systém „rev matching". Ten při podřazování dodává automatické meziplyny.

Bez příplatku čekejme 20“ kola s lepivými pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20 a čtyřpístkové třmeny Brembo s 350 mm vrtanými kotouči vpředu a 305 mm disky vzadu. Čistě pro zajímavost, edice Type R má oproti běžným verzím Civicu jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a v základu je přítomen mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Nový jednohmotový setrvačník snižuje opotřebení spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. 

Do prodeje dorazí japonská raketa na čtyřech kolech letos v létě a podle Hondy bylo cílem inženýrů vytvoření co nejřidičštějšího hothatche své kategorie. K lepší jízdě pomáhají speciálně vytvořená sportovní sedadla, do kterých bude radost usednout a stejně jako v deváté generaci vás podrží ve kterékoliv situaci. A jestli se ptáte na cenu nebo jízdní data, ani jedno zatím není známo. Honda vše oznámí až těsně před startem prodeje.

Vytisknout

Diskuze: Civic Type R je oficiálně tady. Svým výkonem a technikou likviduje konkurenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nissan ukázal v Ženevě nový Qashqai

Nissan zcela přepracoval Qashqai. Co nového nabízí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud