Úžasná Alfa Stelvio v pořádné galerii. Už víte, proč se jí Němci bojí?

ar6, 5. března 2017, 00:38 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Chcete se dnes udržet na automobilové mapě? Vsaďte na SUV. A proto, že nejpopulárnější segment na výsluní ještě nějaký ten rok vydrží, hrnou se tak do něj automobilky, které by nad ním dříve zřejmě ohrnuly nos. Jako třeba Alfa Romeo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo Stelvio přichází i v základní variantě, pořád je krásná.

Alfa Romeo Stelvio přichází i v základní variantě, pořád je krásná. | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Představovat Alfu Stelvio už začíná být pomalu nošením dříví do lesa. Viděli jsme verzi Quadrifoglio, viděli jsme také klasiku, i když ve vyšperkované výbavě First Edition. Tu lze dokonce objednat i u nás, za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem ZF dáte jen 1 460 000 korun! U této cifry se nabízí už jen otázka, kam se povede dostat cenu základního provedení. To nakonec přijede na ženevský autosalon a pod kapotou má nepřekvapivě naftový čtyřválec.

Jedná se o známý turbodiesel s objemem 2.2 litru o výkonu 154 kW (210 k) a točivém momentu 470 Nm. Stejně jako v případě zážehového agregátu jsou všechna čtyři kola poháněna osmistupňovým automatem ZF. Pohotovostní hmotnost 1659 kilogramů není nejnižší, přesto nafťák s autem solidně cvičí. I klasika nabídne výše zmíněný dvoulitrový čtyřválec, ba co víc. Postupem času přijede i jeho slabší varianta s výkonem 147 kW (200 k), stejně jako slabší varianta dieselu o výkonu 132 kW (180 k). Automat ZF bude jedinou volbou i u nich, naftový motor ale dostane vedle čtyřkolky v základu i pohon zadních kol. Benzín ale bude vozit jen znáček Q4.

Technické údaje

2.0 Turbo AWD 2.2 MultiJet AWD
Výkon: 206 kW 154 kW
Toč. moment: 400 Nm 470 Nm
Převodovka: 8 AT 8 AT
Zrychlení: 5,7 s 6,6 s
Max. rychlost: 230 km/h 215 km/h
Spotřeba: 7,0 l/100 km 4,8 l/100 km
Pohot. hmotnost: 1660 kg 1659 kg
Rozměry: 4687 x 1903 x 1671 mm
Rozvor: 2818 mm
Kufr: 525 l
Brzděný přívěs: 2300 kg

V ceníku se objeví varianty Stelvio, Super a Business (samozřejmě nebude chybět ostrý čtyřlístek). Ty bude možné konfigurovat až s třinácti laky karosérie a třinácti designy litých kol o průměru 17 až 20 palců. V základu nabídne italské SUV třeba upozornění při opuštění jízdního pruhu, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, 6,5palcovou obrazovku infotainmentu Alfa Connect (dostupný je i 8,8palcový displej, případně 3D navigace) nebo audio s osmi reproduktory. Stelvio Super otevře cestu k několika paketům a luxusnějším prvkům výbavy, naopak linie Business je určena především flotilám. K dispozici bude jen s turbodiesely a nabídne i „flotilové“ výbavové prvky jako bi-xenony nebo 2D navigaci.

Vytisknout

Diskuze: Úžasná Alfa Stelvio v pořádné galerii. Už víte, proč se jí Němci bojí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Koenigsegg ukazuje první dvě produkční Regery.

Co mají společného Mini a Koenigsegg za miliony? Uvidíte v Ženevě

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud