Mitsubishi Eclipse kdysi bylo docela populárním sportovním modelem, které se svého času objevilo i v kultovní sérii Rychle a Zběsile. Doba ale sporťákům příliš nepřeje, přesto se tři diamanty rozhodly slavné jméno oprášit. Jak asi tušíte, dnes je z něj SUV. V pořadí již třetí v nabídce značky.
Mitsubishi ASX a Outlander tvoří dohromady páteř prodejů japonské automobilky nejen na starém kontinentu. A že z vlny SUV tři diamanty jen tak neustoupí ukazuje i novinka se jménem Eclipse Cross. Ta se svými 4405 milimetry na délku, 1805 milimetry na šířku, 1685 milimetry na výšku a 2670 milimetry mezi nápravami zapadá přesně mezi zmíněné dva modely. Zároveň je také přímou konkurencí aut jako Nissan Qashqai, Toyota C-HR nebo Seat Ateca.
Svým vzhledem má nejblíže k Toyotě. Ne, že by snad designéři Mitsubishi kopírovali (inspiraci hledali spíše u Hondy), ale ostře řezané linie a kombinaci hran a oblin v takové míře moc konkurentů nenabízí. Přední část Dynamic Shield s výraznými chromovanými prvky známe již z Outlanderu. Zadní partie se spoilerem, rozdělujícím okno v pátých dveřích, hodně připomínají některé modely od Hondy. Skupinové svítilny pak částečně kopírují tvar zadního sloupku, jehož sklon notně připomíná moderní SUV-kupé. Červená, kterou vidíte na obrázcích, je v nabídce značky novinkou.
Kabina je na rozdíl od Outlanderu výrazně modernější, když zaměňuje obrazovku uprostřed středové konzole za volně stojící displej. Ten je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, ovládat ho pak lze mimo jiné prostřednictvím touchpadu. Novinkou je výbavě je head up displej. Po designové stránce sází Eclipse Cross na tmavé plasty s lesklými černými, případně stříbrnými doplňky. Zadní opěradla jsou v zájmu praktičnosti dělená v poměru 60:40, Mitsubishi také slibuje dostatek místa pro nohy i nad hlavou.
Pod kapotou se objeví dvě pohonné jednotky. Benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.5 litru spolupracuje s automatem CVT, turbodiesel 2.2 DI-D dostane pro změnu osmistupňovou automatickou převodovku. V obou případech jsou poháněna všechna kola, což zajišťuje elektronicky řízený systém Super All-Wheel Control. Prodej vozu začne v Evropě na podzim, Japonsko, Spojené státy a Austrálie se dočkají nedlouho poté.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?