Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem

ar6, 19. února 2017, 13:08 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Těžko se tomu věří, ale Pagani Huayra je s námi už šest let. Právě v roce 2011 se totiž v Ženevě ukázal prototyp kupé, který se o dvanáct měsíců později proměnil v malosériový skvost. Následovala extrémní verze BC a letos přichází čas otevřené varianty Roadster.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pagani Huayra Roadster je uměleckým dílem na čtyřech kolech.

Pagani Huayra Roadster je uměleckým dílem na čtyřech kolech. | foto: Pagani

Sdílejte článek

Vývoj Pagani Huayra Roadster začal již v roce 2010, o tři roky později ale původní designový návrh zamířil do koše a vývoj začal znova. Možná i proto to zpoždění oproti kupé. Na první pohled přitom otevřená verze zas tak odlišně nevypadá. Leckdo by mohl namítnout, že stačilo odmontovat střechu, tak lehké to ale není. Pořád se kompletně musela změnit konstrukce dveří a experti také mírně přepracovali vzhled přední a zadní části. Vpředu je kupříkladu nový nárazník, připomínající spíše model Zonda, jiný je též zadní difuzor a především kryt motoru. Typické prvky jako světla nebo centrální seskupení čtyř koncovek výfuku ale zůstalo. Odnímatelná střecha je dostupná ve dvojím provedení – karbonovém s centrálním prosklením nebo látkovém a karbonovým krytem. Rozdíl je především v tom, že druhý typ můžete vozit s sebou i v autě.

Zavedeným pravidlem při tvorbě otevřené varianty je hmotnost vždy vyšší než u kupé. Pagani ale mělo cíl naopak roadster odlehčit, což se i díky nově vyvinutému kompozitnímu materiálu a dalšímu posunu ve vývoji kombinace karbonu a titanu (carbo-titanium) povedlo. Huayra Roadster k tomu pak přidala i Carbo-Triax HP52 a váží tak jen 1280 kilogramů, o nějakých 80 kilo méně než kupé. Zároveň má ale o 52 procent vyšší torzní tuhost karosérie. Pod krytem motoru se skrývá známý šestilitrový dvanáctiválec biturbo od divize Mercedes-AMG s výkonem 562 kW (764 k) při 6200 ot./min a točivým momentem 1000 Nm při 2400 ot./min. Zadní kola pohání sedmistupňová sekvenční převodovka X-Track, ústrojí pak pomáhá i elektronicky řízený diferenciál.

Dalším ze specificky pro Huayru Roadster vyvinutých materiálů je hliníková slitina HiForg, z níž jsou vyrobena ramena zavěšení (tady je nutné podotknout, že už je měla verze BC). Správně tipujete, že oproti kupé se povedlo ušetřit dokonce čtvrtinu hmotnosti. Z varianty BC si novinka půjčuje rovněž prvky aktivní aerodynamiky, respektive aktivní zavěšení. Přepracované ESP od firmy Bosch pracuje v režimech Wet, Comfort, Sport, Race a Off. Kola mají vpředu 20 a vzadu 21 palců, obouvají přitom unikátní pneumatiky Pirelli PZero Corsa, dovolující vozu zvládnout přetížení až 1,8 G. Zároveň mají ale nízký valivý odpor, čímž šetří palivo. K bezpečné jízdě naopak přispívají karbon-keramické brzdy Brembo o průměru 380 milimetrů. Vyrobeno bude jen 100 kusů, každý přijde na nejméně 2 280 000 euro (cca 61,6 milionů korun). Ano, všechny jsou již zamluvené.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Legacy GT-B Etune

Bazarové perličky: Subaru Legacy GT-B Etune - Japonská raritka od A do Z

Ilustrační fotografie, Ford testuje autonomní řízení

Autonomní vozy v ČR již nebudou sci-fi. U Stříbra vyroste polygon BMW za miliardy

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

Drag Race: Formula E Car vs Cheetah

VIDEO: Gepard porazil Formuli-E?

reklama
reklama

Doporučujeme

Pětice modelů Porsche s nejlepším zvukem.

VIDEO: Porno pro vaše uši. Pět modelů Porsche s nejlepším zvukem motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  4. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  5. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama

Zprávy odjinud