Na historii zapomeňte, Ferrari 812 Superfast je možná poslední! V čem?

ar6, 17. února 2017, 15:11 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Zatímco Lamborghini se svých atmosférických dvanáctiválců nechce vzdát, přímý konkurent se vzpínajícím se koníkem ve znaku s touto myšlenkou nebezpečně koketuje. I proto se velmi pravděpodobně díváme na poslední nové Ferrari s atmosférickou V12, které nese jméno 812 Superfast.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 812 Superfast je možná poslední model značky s atmosférickou V12.

Ferrari 812 Superfast je možná poslední model značky s atmosférickou V12. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Podpůrný elektromotor? Jedno a více turbodmychadel? Možností, jak budou vypadat motory Ferrari za pár let, je hodně. Luxusní berlinetta 812 Superfast, nahrazující řadu F12, se ale takovými otázkami trápit nemusí. Pod dlouhou přední kapotou totiž má úplně nový 6.5litrový dvanáctiválec ve tvaru písmene V o výkonu 588 kW (800 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 718 Nm při 7000 ot./min (80 procent je k dispozici při 3500 ot./min). To jsou charakteristiky, jichž žádné jiné auto s motorem vpředu nikdy nedosáhlo! Ferrari při stavbě použilo přímé vstřikování s tlakem 350 barů nebo sací trakt s variabilní geometrií, jejichž inspirací se staly někdejší atmosférické motory monopostů formule 1.

Na silnici přenáší výkon specificky upravená dvouspojková převodovka, s níž kupé se suchou hmotností 1525 kilogramů (rozložení 47:53) zrychluje za 2,9 sekundy a dosáhne více než 340 km/h! Průměrná spotřeba 14,9 l/100 km se pak jeví jako docela příjemná. O špičkové jízdní vlastnosti se starají vůbec poprvé u vozů Ferrari elektrický posilovač řízení, poslední verze systému Side Slip Control nebo systém Virtual Short Wheelbase 2.0, což je přepracovaná verze natáčení zadní nápravy z modelu F12tdf. Jen pro zajímavost se sluší uvést délku 4657 milimetrů, šířku 1971 milimetrů a výšku 1276 milimetrů.

Vnější vzhled je dokonale podřízen aerodynamice, vpředu ve spodní části vozu tak nechybí aktivní klapky, vzadu najdeme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Mimo to ale 812 Superfast odkazuje na minulost – třeba tvarováním zadní části na 365 GTB4 z roku 1969. Vpředu pak nechybí full-LED světla ve stylu posledních modelů značky, doplněná o větší nasávací otvor. Vzadu jsou čtyři kulatá světla. Paletu barev doplňuje červená Rosso Settanta, připravená v rámci sedmdesátin značky. Kabina je agresivnější než dříve, když dostala mimo jiné nový volant, přístrojový panel a upravené ovladače klimatizace a infotainmentu. Sedadla jsou pak ergonomičtější a zároveň sportovnější.

Vytisknout

Diskuze: Na historii zapomeňte, Ferrari 812 Superfast je možná poslední! V čem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud