Na historii zapomeňte, Ferrari 812 Superfast je možná poslední! V čem?

ar6, 17. února 2017, 15:11 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Zatímco Lamborghini se svých atmosférických dvanáctiválců nechce vzdát, přímý konkurent se vzpínajícím se koníkem ve znaku s touto myšlenkou nebezpečně koketuje. I proto se velmi pravděpodobně díváme na poslední nové Ferrari s atmosférickou V12, které nese jméno 812 Superfast.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 812 Superfast je možná poslední model značky s atmosférickou V12.

Ferrari 812 Superfast je možná poslední model značky s atmosférickou V12. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Podpůrný elektromotor? Jedno a více turbodmychadel? Možností, jak budou vypadat motory Ferrari za pár let, je hodně. Luxusní berlinetta 812 Superfast, nahrazující řadu F12, se ale takovými otázkami trápit nemusí. Pod dlouhou přední kapotou totiž má úplně nový 6.5litrový dvanáctiválec ve tvaru písmene V o výkonu 588 kW (800 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 718 Nm při 7000 ot./min (80 procent je k dispozici při 3500 ot./min). To jsou charakteristiky, jichž žádné jiné auto s motorem vpředu nikdy nedosáhlo! Ferrari při stavbě použilo přímé vstřikování s tlakem 350 barů nebo sací trakt s variabilní geometrií, jejichž inspirací se staly někdejší atmosférické motory monopostů formule 1.

Na silnici přenáší výkon specificky upravená dvouspojková převodovka, s níž kupé se suchou hmotností 1525 kilogramů (rozložení 47:53) zrychluje za 2,9 sekundy a dosáhne více než 340 km/h! Průměrná spotřeba 14,9 l/100 km se pak jeví jako docela příjemná. O špičkové jízdní vlastnosti se starají vůbec poprvé u vozů Ferrari elektrický posilovač řízení, poslední verze systému Side Slip Control nebo systém Virtual Short Wheelbase 2.0, což je přepracovaná verze natáčení zadní nápravy z modelu F12tdf. Jen pro zajímavost se sluší uvést délku 4657 milimetrů, šířku 1971 milimetrů a výšku 1276 milimetrů.

Vnější vzhled je dokonale podřízen aerodynamice, vpředu ve spodní části vozu tak nechybí aktivní klapky, vzadu najdeme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Mimo to ale 812 Superfast odkazuje na minulost – třeba tvarováním zadní části na 365 GTB4 z roku 1969. Vpředu pak nechybí full-LED světla ve stylu posledních modelů značky, doplněná o větší nasávací otvor. Vzadu jsou čtyři kulatá světla. Paletu barev doplňuje červená Rosso Settanta, připravená v rámci sedmdesátin značky. Kabina je agresivnější než dříve, když dostala mimo jiné nový volant, přístrojový panel a upravené ovladače klimatizace a infotainmentu. Sedadla jsou pak ergonomičtější a zároveň sportovnější.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Na historii zapomeňte, Ferrari 812 Superfast je možná poslední! V čem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alfa Romeo 6C 3000CM Pininfarina

Druhou takovou na světě nenajdete. Alfa Romeo 6C 3000 CM Pininfarina je skutečný unikát

VNIITE PT

Vnite Pt: Sovětské Taxi předběhlo dobu o desítky let

Kaskadérka Tammie Baird ukazuje jak minimalizovat následky autonehody

Jak přežít srážku s autem? Kaskadérka se podělila o základní rady

Jedna z možných podob nového Ford Bronco

Návrat americké legendy. Nové Bronco nabídne čtyři dveře a 325 koní

Ford GT

Auto nebo počítač? Nový Ford GT vygeneruje až 100 GB dat každou hodinu

Lamborghini Aventador S

Lamborghini zažívá hvězdné období, auta se prodávají jak na běžícím pásu

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů.

O tom, kdo si může koupit nové Ferrari, rozhoduje jediný člověk

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý "Tank svobody" vznikal na dvorku, železnou oponu však překonal bez potíží

  2. TEST: Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4: Je skutečně tak dobrý, jak se povídá?

  3. Dioss Rebel: Český sporťák, který skončil v zapomnění

  4. GAZ SG-2 Torpedo? Ruská střela na silnicích lámala rychlostní rekordy

  5. Pangolina 444GT: Ruské Lamborghini poháněl motor z Žigulíku

  6. "Pravá Eleanor". Jedinečný Ford Shelby GT500 nemá s filmem nic společného

reklama

Zprávy odjinud