Na historii zapomeňte, Ferrari 812 Superfast je možná poslední! V čem?

ar6, 17. února 2017, 15:11 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Zatímco Lamborghini se svých atmosférických dvanáctiválců nechce vzdát, přímý konkurent se vzpínajícím se koníkem ve znaku s touto myšlenkou nebezpečně koketuje. I proto se velmi pravděpodobně díváme na poslední nové Ferrari s atmosférickou V12, které nese jméno 812 Superfast.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 812 Superfast je možná poslední model značky s atmosférickou V12.

Ferrari 812 Superfast je možná poslední model značky s atmosférickou V12. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Podpůrný elektromotor? Jedno a více turbodmychadel? Možností, jak budou vypadat motory Ferrari za pár let, je hodně. Luxusní berlinetta 812 Superfast, nahrazující řadu F12, se ale takovými otázkami trápit nemusí. Pod dlouhou přední kapotou totiž má úplně nový 6.5litrový dvanáctiválec ve tvaru písmene V o výkonu 588 kW (800 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 718 Nm při 7000 ot./min (80 procent je k dispozici při 3500 ot./min). To jsou charakteristiky, jichž žádné jiné auto s motorem vpředu nikdy nedosáhlo! Ferrari při stavbě použilo přímé vstřikování s tlakem 350 barů nebo sací trakt s variabilní geometrií, jejichž inspirací se staly někdejší atmosférické motory monopostů formule 1.

Na silnici přenáší výkon specificky upravená dvouspojková převodovka, s níž kupé se suchou hmotností 1525 kilogramů (rozložení 47:53) zrychluje za 2,9 sekundy a dosáhne více než 340 km/h! Průměrná spotřeba 14,9 l/100 km se pak jeví jako docela příjemná. O špičkové jízdní vlastnosti se starají vůbec poprvé u vozů Ferrari elektrický posilovač řízení, poslední verze systému Side Slip Control nebo systém Virtual Short Wheelbase 2.0, což je přepracovaná verze natáčení zadní nápravy z modelu F12tdf. Jen pro zajímavost se sluší uvést délku 4657 milimetrů, šířku 1971 milimetrů a výšku 1276 milimetrů.

Vnější vzhled je dokonale podřízen aerodynamice, vpředu ve spodní části vozu tak nechybí aktivní klapky, vzadu najdeme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Mimo to ale 812 Superfast odkazuje na minulost – třeba tvarováním zadní části na 365 GTB4 z roku 1969. Vpředu pak nechybí full-LED světla ve stylu posledních modelů značky, doplněná o větší nasávací otvor. Vzadu jsou čtyři kulatá světla. Paletu barev doplňuje červená Rosso Settanta, připravená v rámci sedmdesátin značky. Kabina je agresivnější než dříve, když dostala mimo jiné nový volant, přístrojový panel a upravené ovladače klimatizace a infotainmentu. Sedadla jsou pak ergonomičtější a zároveň sportovnější.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Na historii zapomeňte, Ferrari 812 Superfast je možná poslední! V čem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen T-Roc

ŽIVĚ: Představení nového Volkswagenu T-Roc

Ilustrační foto

Přechod pro chodce: Kdy musíte pěší pustit a kdy můžete projet bez zastavení?

Ilustrační foto

Bezpečnostní pásy: Jak fungují a proč zachraňují životy?

Ariel Hipercar

Bude o dost levnější a ve zrychlení porazí Bugatti Veyron. Model Hipercar už Ariel testuje

Ferrari Portofino

Ferrari představilo nový model, jmenuje se Portofino

Ukazatel paliva na přístrojové desce

Fungují triky na snížení spotřeby paliva? Budete v šoku

Legendární vozy ze stáje Ferrari

Nezapomenutelné Ferrari F40. Tyhle informace možná ještě neznáte

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejznámější česká auta: Tyhle modely nás proslavily v zahraničí?

  2. Měl porazit Ferrari, osud mu ale nedal šanci. Teď ho Shelby po 53 letech vyrábí znovu

  3. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

  4. Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

  5. Pontiac Aztek je označován za nejošklivější auto všech dob, ale už jste někdy viděli takovou výbavu?

  6. TEST: Volkswagen Amarok 3,0 TDI V6: Pozor, řízení tohoto vozu je silně návykové!

reklama