Legendární Dodge Viper letos čeká nemilosrdný konec. Automobilka totiž prozradila, že letos 31. srpna sjede z výrobní linky poslední kus. Otázka proto je, jak to bude s jeho nástupcem?
O to větší zájem ze strany veřejnosti vlastně výrobce čeká. A pomaličku se to začíná ukazovat. Podle nové informace produkce nestíhá pokrýt silnou poptávku. Navíc, konec Viperu byl zapříčiněn vlastně jen proto, že dle bezpečnostních předpisů musí být vybaven hlavovými airbagy, jenž do něj ale nejdou za žádnou cenu instalovat.
A pokud si myslíte, že stále máte šanci na koupi Vipera, raději byste měli sledovat světové inzertní portály a koupit ojetinu. Automobilka totiž říká, že nový model prakticky není možné koupit, všechny jsou dopředu vyprodané. Podle koncernu FCA ale nemusíme smutnit.
Ve výhledu několika let nás čeká nástupce, který by mohl sdílet techniku s chystanou sportovní Alfou Romeo. V plánu je možná spolupráce s italským Ferrari, jenže i kdyby to byla pravda, dřív jak v roce 2020 nic podobného Viperu nepřijde.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.