Nový pětiválec v Audi RS3 Sportback je šílený. A pořád za něj nedáte moc

ar6, 10. února 2017, 01:05 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Audi RS3 je momentálně to nejlepší, co mohou čtyři kruhy nabídnout na poli nižší střední třídy. Pod kapotou si totiž vozí nejsilnější pětiválcový benzínový motor na světě a po sedanu ho dostane také pětidveřový Sportback. Co dalšího se změnilo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Také Audi RS3 Sportback dostalo nový pětiválec.

Také Audi RS3 Sportback dostalo nový pětiválec. | foto: Audi

Sdílejte článek

Zatímco RS3 Sedan byla na pařížském autosalonu úplnou novinkou, RS3 Sportback už na trhu nějaký ten pátek je. Nyní se jí tedy dostává modelové péče, při níž jde především o přepracovaný pětiválec 2.5 TFSI pod kapotou vozu. Ten disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min, váží přitom pouhých 26 kilogramů. Poháněná jsou samozřejmě permanentně všechna kola (systém quattro s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou) prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu S tronic. Z 0 na 100 km/h stačí hatchbacku 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Nechybí ani údaj o průměrné spotřebě – 8,3 l/100 km.

Převodovku, management motoru, klapky výfukového potrubí a volitelný podvozek RS s adaptivními tlumiči lze nastavit do režimu Comfort, Auto nebo Dynamic. Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů, rozšířené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru  310 milimetrů, vpředu je pak lze zaměnit za karbon-keramický materiál.

Vnější design dostal prvky ze sedanu – masku chladiče Singleframe s nápisem Quattro, specifické tvarování nasávacích otvorů, full-LED světla s možností příplatku za technologii Matrix LED, spoiler na víku kufru a difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa RS s integrovanou hlavovou opěrkou jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem zobrazení a toku informací. I standardní budíky s palubním počítačem ale zobrazují důležité provozní informace. Přítomny jsou i infotainment MMI s otočným ovladačem nebo touchpadem, LTE připojení k internetu, služby Audi connect nebo audiosystém Bang & Olufsen. Zaškrtnout je možné také plejádu bezpečnostních asistentů. Cena novinky je 54 600 euro (cca 1 475 000 korun), na trh se dostane v srpnu.

Vytisknout

Diskuze: Nový pětiválec v Audi RS3 Sportback je šílený. A pořád za něj nedáte moc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Retardéry škodí nebo pomáhají?

Nenáviděné retardéry na silnicích. Škodí, nebo pomáhají?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud