Nový pětiválec v Audi RS3 Sportback je šílený. A pořád za něj nedáte moc

ar6, 10. února 2017, 01:05 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Audi RS3 je momentálně to nejlepší, co mohou čtyři kruhy nabídnout na poli nižší střední třídy. Pod kapotou si totiž vozí nejsilnější pětiválcový benzínový motor na světě a po sedanu ho dostane také pětidveřový Sportback. Co dalšího se změnilo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Také Audi RS3 Sportback dostalo nový pětiválec.

Také Audi RS3 Sportback dostalo nový pětiválec. | foto: Audi

Sdílejte článek

Zatímco RS3 Sedan byla na pařížském autosalonu úplnou novinkou, RS3 Sportback už na trhu nějaký ten pátek je. Nyní se jí tedy dostává modelové péče, při níž jde především o přepracovaný pětiválec 2.5 TFSI pod kapotou vozu. Ten disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min, váží přitom pouhých 26 kilogramů. Poháněná jsou samozřejmě permanentně všechna kola (systém quattro s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou) prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu S tronic. Z 0 na 100 km/h stačí hatchbacku 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Nechybí ani údaj o průměrné spotřebě – 8,3 l/100 km.

Převodovku, management motoru, klapky výfukového potrubí a volitelný podvozek RS s adaptivními tlumiči lze nastavit do režimu Comfort, Auto nebo Dynamic. Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů, rozšířené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru  310 milimetrů, vpředu je pak lze zaměnit za karbon-keramický materiál.

Vnější design dostal prvky ze sedanu – masku chladiče Singleframe s nápisem Quattro, specifické tvarování nasávacích otvorů, full-LED světla s možností příplatku za technologii Matrix LED, spoiler na víku kufru a difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa RS s integrovanou hlavovou opěrkou jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem zobrazení a toku informací. I standardní budíky s palubním počítačem ale zobrazují důležité provozní informace. Přítomny jsou i infotainment MMI s otočným ovladačem nebo touchpadem, LTE připojení k internetu, služby Audi connect nebo audiosystém Bang & Olufsen. Zaškrtnout je možné také plejádu bezpečnostních asistentů. Cena novinky je 54 600 euro (cca 1 475 000 korun), na trh se dostane v srpnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nový pětiválec v Audi RS3 Sportback je šílený. A pořád za něj nedáte moc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda 1000 MB

Škoda MB Wankel jezdila a měla řadu výhod. Proč revoluční novinku v AZNP zamítli?

Volvo XC40 brzy nabídne nový tříválcový motor a prémiový stupeň výbavy Inscription

Volvo následuje trendy, poprvé v historii představí 3-válcový motor

Podoba nové generace Porsche 911 se objevila na Instagramu

Nové Porsche 911 odhaleno? Tady jsou fotky, které se neměly dostat ven

Volkswagen I.D. VIZZION

Volkswagen připravil prémiový sedan na elektřinu. Kde ho plánuje ukázat?

Velmi netradičně upravená Mazda MX-5 slouží jako stylový stánek s občerstvením

Že jsou roadstery nepraktické? Od oblíbené Mazdy Mx-5 byste tohle nečekali

Tatra 613 Police Special

Policie zkoušela jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

reklama
reklama

Doporučujeme

Retardéry škodí nebo pomáhají?

Nenáviděné retardéry na silnicích. Škodí, nebo pomáhají?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Největší limuzína světa? Váží přes 25 tun a uveze až 40 lidí

  2. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  3. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  4. Parkování v přeplněné Praze? Do Česka míří novinka, která si s tím hravě poradí

  5. Auto, které jezdí po schodech? Tenhle Range Rover vyjel to, co bychom nešli ani pěšky

  6. Totálně dehonestoval klasické Ferrari. Teď se diví, proč se ho nemůže zbavit

reklama

Zprávy odjinud