Zlomila mu Octavia vaz? Jozef Kabaň ve Škodovce končí. Kam míří?

ar6, 8. února 2017, 13:44 Google+

Jozef Kabaň je mezi automobilovými designéry v Česku aktuálně asi nejdiskutovanější postavou. To on totiž stojí za posledními modely Škody, mezi nimiž vyčnívá facelift Octavie. Nyní se však čtyřiačtyřicetiletý Slovák rozhodl vyměnit okřídlený šíp za modrobílou vrtuli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW!

Jozef Kabaň končí ve Škodovce a odchází k BMW! | foto: BMW

Sdílejte článek

Přestupové období v nejlepších fotbalových ligách planety skončilo 31. ledna. S trochou nadsázky a fotbalové terminologie se ale ten vůbec největší přestup odehrál až po něm na trase Mladá Boleslav Mnichov. Ze Škodovky totiž možná poněkud překvapivě odešel její čtyřiačtyřicetiletý slovenský šéfdesignér Jozef Kabaň. Jeho novým působištěm se stane BMW Group.

Sám Kabaň nebude šéfdesignérem značky, ale bude působit v týmu, který vede Adrian van Hooydonk. Ten je šéfdesignérem celé skupiny, Kabaň bude zodpovědný za design značky BMW. Jeho místo dříve zastával Karim Habib, který však na vlastní žádost značku opustil a bude se věnovat vlastním podnikatelským aktivitám. Vedle Kabaně pak bude v hlavním designérském týmu také Domagoj Dukec, pracující pro BMW Group od roku 2010, jenž se nyní stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M.

Co stojí za Kabaňovým odchodem ze Škodovky jasné není. Zlí jazykové budou jistě tvrdit, že je za tím všeobecně špatně přijatý facelift Octavie. Připomeňme však, že při představení ve Vídni slovenský designér uvedl, že je dobře, že se o „čtyřoké“ přední části mluví. Vedle liftbacku a kombi nižší střední třídy pak u okřídleného šípu stojí i za SUV Kodiaq nebo posledními generacemi Superbu a Fabie. Ke Škodovce Kabaň nastoupil v únoru 2008, před tím působil také u Volkswagenu (například Lupo a dvojče Seat Arosa), Audi nebo Bugatti (kromě kol navrhl celý design Veronu).

Vytisknout

Diskuze: Zlomila mu Octavia vaz? Jozef Kabaň ve Škodovce končí. Kam míří?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

V létě je dopravní značky čitelná, ale jak se chovat v zimě?

Nehoda kvůli zasněženým značkám. Kdo za ni může?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud