Továrna koncernu Jaguar Land Rover (dále jen JLR) britském Solihullu přišla o naprosto nové motory za skoro 100 milionů korun. Mohli za to až neskutečně drzí zloději.
O všem informuje tamní deník Birmingham Mail, který říká, že do areálu továrny vjelo velké nákladní auto, ochranka objektu byla omráčena a zajímavé je, že celou akci zopakovali hned dvakrát. Jednou to bylo pozdě v noci a pak těsně nad ránem.
Podle vyšetřování se první pokus o krádež motorů konal nanejvýš šest minut, kdy zruční zloději jednoduše připojili návěsy s pohonnými jednotkami a s kamionem odjeli. Podivné je však to, že řidič měl údajně všechny potřebné dokumenty k motorům, což není úplně běžné. Tak či onak, ukradené pohonné jednotky jsou v ceně tří milionů liber.
O všem vypovídají také záznamy bezpečnostních kamer, které vše natočily do posledního detailu. Koncern JLR pak vypsal odměnu za všechny informace k dopadení nenechavců. Zajímavé je, že to samé se stalo již před třemi lety, ovšem tehdy se zloděje podařilo dopadnout a odsoudit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?