Konečně zajímavý nápad. Jak by šéf Toro Rosso řešil úpadek popularity Formule 1?

Cruden

Cruden | foto: Cruden

Šéf stáje Torro Rosso Franz Tost nabízí velmi zajímavé řešení současného problému popularity F1. Bere si příklad z Formule E a rád by viděl spojení klasického závodění a toho virtuálního.

S propojením světa videoher a opravdového závodění udělala první větší díru do světa každoroční akce nesoucí název GT Academy, kdy pro nejrychlejší jezdce z virtuálního okruhu hry Gran Turismo byl přichystán náročný přípravný kemp a ten nejhouževnatější pilot nakonec získal angažmá u Nissanu.  

Tento projekt Nissanu a společnosti Sony (PlayStation) dokázal světu přinést nejednoho zajímavého pilota. Vítěz vůbec prvního ročníku GT Academy z roku 2008 Lucas Ordoňez již v roce 2011 debutoval při dvacetičtyřhodinovce Le Mans, kdy v kategorii LPM2 skončil na druhém místě.

Nyní se do podobného projektu pustila i Formula E se svými virtuálními závody. Zásadním milníkem byl pak Visa Vegas eRace, který proběhl v rámci tradiční technologické výstavy CES v Las Vegas na začátku ledna, a kde si to závodníci ve virtuálních monopostech rozdali o 200 tisíc dolarů. Celková dotace na závod byla rovný 1 milion dolarů. Z tučné odměny se nakonec radoval Bono Huis, který testuje na simulátoru týmu Faraday Future Dragon Racing a patří mezi úzkou špičku virtuálního závodění.

Podobnou cestou by se dle šéfa stáje Toro Rosso měla vydat i Formule 1. Tost navrhuje ranní ePrix v neděli před hlavním závodem. "Musíme zlepšit celou tu show. Potřebujeme více mladých lidí a ti se zajímají o videohry. Proč se v neděli ráno nejezdí virtuální závod, který by byl streamován, a navnadil tak fanoušky? Bylo by to jednoduché a navíc by se o to zajímali noví partneři. Mladé lidi moc auta nezajímají, musíme tedy najít jiný způsob, jak je přilákat k Formuli 1."

Dalším problémem jsou prý promotéři závodů, kteří nedokážou nalákat dostatek fanoušků z dané lokality. "Propagace musí začít dříve, klidně i tři až čtyři měsíce před velkou cenou. Měly by probíhat exhibice a autogramiády s jezdci. Nesmí nastat, že přijdete na letiště a nikdo vlastně neví, že je tady o víkendu závod. Formule 1 je unikát. V každé zemi je jen jednou do roka. Musí být tedy propagována jako něco exkluzivního, když se to tak udělá, tak lidi přijdou."

Když už se prodají lístky, tak je třeba dle Tosta zajistit skvělý doprovodný program. Jako příklad uvádí loňský koncert americké zpěvačky Taylor Swift v rámci Velké ceny USA v Austinu.

"Je třeba zajistit fantastický program. V tomto ohledu zazářili ogranizátoři VC v Austinu, protože takových 70 nebo 80 tisíc lidí přišlo jen na koncert. A pak si řekli, že by mohli zajít i na závod. Taky se mi líbí Melbourne, jelikož do Albert Parku můžete vzít rodinu, vidíte tam historické vozy, nové vozy a k tomu jsou tam skvělé závody. Tohle lidi chtějí," zakončil šéf italské stáje.

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu