Žhavá Kia Stinger jako kombík nebo kupé? Možná se dočkáme

ar5, 12. ledna 2017, 13:58 Google+

Korejci se v poslední dnech pořádně předvedli, když světu ukázali 4,8 metru dlouhý sportovní šestiválcový liftback s pohonem zadních kol. Co když by ale někdo chtěl verzi kombi nebo kupé?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Stinger Coupé (2017)

Kia Stinger Coupé (2017) | foto: X-Tomi design

Sdílejte článek

Právě o tomhle nápadu přemýšlel slavný návrhář X-Tomi Design a proto vytvořil dva koncepty. Ty jsou ale pouhou počítačovou vizualizací, takže je neuvidíme na letošním ročníku autosalonu v Detroitu. I tak se ale můžeme podívat na virtuálně vytvořený agresivně vypadající kombík a kupátko.

Především dvoudveřová karoserie jde k povaze Stingeru víc než hodně. Samotné vedení značky cílí se Stingerem proti německé konkurenci a v případě dvouvířka by se mohlo jednat minimálně o skvělého soupeře pro BMW M4. Sama Kia ale nechce o těchto dvou verzích nic slyšet, tedy prozatím...

Jenže znáte to, nikdy neříkej nikdy. A tak se může stát, že za rok či dva přijde právě kombík, ve kterém by se dva benzinové motory vskutku vyjímaly. Základem standardního Stingeru je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) a komu by to nestačilo, může sáhnout po Stingeru GT s benzinovým šestiválcem se dvěma turby a výkonem 272 kW (370 k).

img-responsive

Kia Stinger Sportwagon (2017) | foto: X-Tomi design

Především Stinger GT pak dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a rozjede se až na 269 km/h. Tím překoná většinou soupeřů s elektronicky omezenou maximálkou na 250 km/h. O dost zajímavější je ale fakt, že časem počítá také s naftovým motorem. Podle spekulací by se mohlo jednat o jednotku 2.2 CRDi s výkonem 147 kW (200 k), což by mohlo splnit očekávání těch, co nechtějí za každou cenu jezdit Passatem s motory TDI o výkonu 110 a 140 kW (150 a 190 k).

Časem může dojít také na příchod čistě elektrické verze. Při vývoji vozu se totiž myslelo na budoucnost možných úprav Stingeru, čemuž napomáhá tunel převodovky. Do něho se dají vložit baterie, sbírající potřebnou sílu k pohonu. Elektrický Stinger by ale nepřišel dřív, jak v roce 2019.

Vytisknout

Diskuze: Žhavá Kia Stinger jako kombík nebo kupé? Možná se dočkáme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Toyota představí v Ženevě ostrou verzi malého Yarisu.

Obrovské překvapení od Toyoty. Omlazený Yaris dostane i sportovní verzi!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud