GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Jan Matoušek, 12. ledna 2017, 11:10 Google+ NAIAS 2017

Ovládání převodového ústrojí má nejčastěji na starosti klasická páka nejrůznějšího tvaru. V poslední době se pak u automatů začal objevovat otočný ovladač, několikrát už jste se mohli setkat také s tlačítky. V obou případech ale bylo atypické řešení na místě páky, tudíž při ruce. Nové GMC Terrain ale přišlo s novým a dosti krkolomným umístěním voliče.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát - anotačné foto

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky. | foto: GMC

Sdílejte článek

Než se ale pustím do samotného řešení, je třeba si novinku od amerického výrobce trochu představit. Jedná se o druhé pokračování populárního SUV, jehož se v první generaci od roku 2009 prodalo 700 tisíc kusů. Terrain zároveň také znamená novou kapitolu v designu všech modelů GMC, která bude evidentně více zakulacená než doposud. Také je na ní vidět částečná inspirace jinými výrobci, například provedení zadních C-sloupků není nepodobné takovému Nissanu Murano. Vedle nich pak GMC sází na větší masku chladiče nebo atypicky tvarovaná světla. Vpředu standardně s LED diodami pro denní svícení a u luxusní verze Denali rovněž full-LED technologií. K dispozici bude i paleta litých kol, čítající průměr 17, 18 nebo 19 palců.

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

Zadní sloupek lehce připomíná Nissan Murano. | foto: GMC

Tím se pomalu dostáváme ke kabině, jež na první pohled rozhodně zaujme čtyřramenným volantem nebo orámováním výdechů ventilace ve tvaru světlometů na obou koncích vozu. Multimediální systémem má úhlopříčku sedm nebo osm palců, rozhraní Apple CarPlay i Android Auto a modul OnStar s LTE připojením k internetu a WiFi hotspotem pro sedm přenosných zařízení. GMC rovněž sází na hliníkové dekory, měkčené plasty nebo aktivní potlačování hluku. Provedení Denali má pak specifické dekorační plochy, čalounění, navigaci, vyhřívaný volant a prémiové audio Bose.

Marně byste však hledali klasický volič převodovky na středovém tunelu, GMC totiž použilo tlačítka, které ale nepochopitelně umístilo na středovou konzoli do její spodní utopené části pod ovládání klimatizace. Toto řešení, pojmenované Electronic Precision Shift, aspiruje na možná nejblbější v celém automobilovém průmyslu. GMC jej sice vychvaluje za to, že uvolnilo prostor na středovém tunelu nejen pro držáky nápojů, uživatelsky ale tlačítka příliš radosti nepřinesou. Co už je přece jen lepší, to je prostnost vozu jako takového. Základní objem kufru je pak možné zvětšit sklopením zadních sedadel i místa spolujezdce, pod podlahou zavazadelníku je navíc ještě krytá schránka na drobnosti.

Pod kapotou už i v Americe sází na evropské motorizace, proto je highlightem nového GMC Terrain, stejně jako sesterského Chevroletu Equinox, turbodiesel o objemu 1.6 litru s výkonem 102 kW (139 k). Doplňovat jí budou přeplňované zážehové čtyřválce o objemu 1.5 a 2.0 litru s výkonem 127 kW (172 k), respektive 188 kW (255 k). Poháněna jsou standardně všechna kola (s možností odpojení zadní nápravy), u benzínových čtyřválců již zmíněnou automatickou převodovkou s devíti stupni. Chybět nebude ani volič jízdních režimů. Z asistenčních prvků lze vedle dnes již běžné sady bezpečnostních pomocníků vyzdvihnout upozornění na kontrolu zadních sedadel před opuštěním vozu a funkci Teen Driver, umožňující rodičům kontrolovat jízdní styl svých ratolestí. Do prodeje se novinka dostane v létě, v nabídce budou výbavové stupně SL, SLE, SLT a Denali.

Google+ Vytisknout

Diskuze: GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat? - anotačno foto

Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat?

Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení - anotačno foto

Kam se hrabou BMW a Jaguar! Alfa Romeo Stelvio je krásná a rychlá i v běžném provedení

Volkswagen dostal další ránu. Musí odkoupit od zákazníka škodovku s dieselem - anotačno foto

Volkswagen dostal další ránu. Musí odkoupit od zákazníka škodovku s dieselem

Nový Jaguar F-Type 400 jako Shooting Brake? Nic není nemožné - anotačno foto

Nový Jaguar F-Type 400 jako Shooting Brake? Nic není nemožné

Dočkáme se ho i my? Benzinový šestiválec od VW se vrátí do Evropy - anotačno foto

Dočkáme se ho i my? Benzinový šestiválec od VW se vrátí do Evropy

MPV je definitivně přežitek. Z Opelu Meriva je tuctový crossover s francouzskou technikou - anotačno foto

MPV je definitivně přežitek. Z Opelu Meriva je tuctový crossover s francouzskou technikou

Jedině s lupou. Ale facelift BMW řady 4 posuďte sami (+ 96x FOTO) - anotačno foto

Jedině s lupou. Ale facelift BMW řady 4 posuďte sami (+ 96x FOTO)

reklama
reklama

Doporučujeme

TEST: Nissan Navara NP300 Double Cab 2.3 dCi 160: Parťák do nepohody

TEST: Nissan Navara NP300 Double Cab 2.3 dCi 160: Parťák do nepohody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vše o dálniční známce 2017. Co hrozí, když ji nestihnete vylepit?

  2. Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

  3. GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

  4. Kdy máte povinnost nahlásit dopravní nehodu? Zde jsou všechny případy

  5. Přijde Dacia o pozici nejlevnější značky? Lada útočí, nabídne i zastaralou Kalinu

  6. Osm tipů, jak se vyhnout nehodě na zasněžených silnicích

reklama