GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Jan Matoušek, 12. ledna 2017, 11:10 Google+ NAIAS 2017

Ovládání převodového ústrojí má nejčastěji na starosti klasická páka nejrůznějšího tvaru. V poslední době se pak u automatů začal objevovat otočný ovladač, několikrát už jste se mohli setkat také s tlačítky. V obou případech ale bylo atypické řešení na místě páky, tudíž při ruce. Nové GMC Terrain ale přišlo s novým a dosti krkolomným umístěním voliče.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát - anotačné foto

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky. | foto: GMC

Sdílejte článek

Než se ale pustím do samotného řešení, je třeba si novinku od amerického výrobce trochu představit. Jedná se o druhé pokračování populárního SUV, jehož se v první generaci od roku 2009 prodalo 700 tisíc kusů. Terrain zároveň také znamená novou kapitolu v designu všech modelů GMC, která bude evidentně více zakulacená než doposud. Také je na ní vidět částečná inspirace jinými výrobci, například provedení zadních C-sloupků není nepodobné takovému Nissanu Murano. Vedle nich pak GMC sází na větší masku chladiče nebo atypicky tvarovaná světla. Vpředu standardně s LED diodami pro denní svícení a u luxusní verze Denali rovněž full-LED technologií. K dispozici bude i paleta litých kol, čítající průměr 17, 18 nebo 19 palců.

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

Zadní sloupek lehce připomíná Nissan Murano. | foto: GMC

Tím se pomalu dostáváme ke kabině, jež na první pohled rozhodně zaujme čtyřramenným volantem nebo orámováním výdechů ventilace ve tvaru světlometů na obou koncích vozu. Multimediální systémem má úhlopříčku sedm nebo osm palců, rozhraní Apple CarPlay i Android Auto a modul OnStar s LTE připojením k internetu a WiFi hotspotem pro sedm přenosných zařízení. GMC rovněž sází na hliníkové dekory, měkčené plasty nebo aktivní potlačování hluku. Provedení Denali má pak specifické dekorační plochy, čalounění, navigaci, vyhřívaný volant a prémiové audio Bose.

Marně byste však hledali klasický volič převodovky na středovém tunelu, GMC totiž použilo tlačítka, které ale nepochopitelně umístilo na středovou konzoli do její spodní utopené části pod ovládání klimatizace. Toto řešení, pojmenované Electronic Precision Shift, aspiruje na možná nejblbější v celém automobilovém průmyslu. GMC jej sice vychvaluje za to, že uvolnilo prostor na středovém tunelu nejen pro držáky nápojů, uživatelsky ale tlačítka příliš radosti nepřinesou. Co už je přece jen lepší, to je prostnost vozu jako takového. Základní objem kufru je pak možné zvětšit sklopením zadních sedadel i místa spolujezdce, pod podlahou zavazadelníku je navíc ještě krytá schránka na drobnosti.

Pod kapotou už i v Americe sází na evropské motorizace, proto je highlightem nového GMC Terrain, stejně jako sesterského Chevroletu Equinox, turbodiesel o objemu 1.6 litru s výkonem 102 kW (139 k). Doplňovat jí budou přeplňované zážehové čtyřválce o objemu 1.5 a 2.0 litru s výkonem 127 kW (172 k), respektive 188 kW (255 k). Poháněna jsou standardně všechna kola (s možností odpojení zadní nápravy), u benzínových čtyřválců již zmíněnou automatickou převodovkou s devíti stupni. Chybět nebude ani volič jízdních režimů. Z asistenčních prvků lze vedle dnes již běžné sady bezpečnostních pomocníků vyzdvihnout upozornění na kontrolu zadních sedadel před opuštěním vozu a funkci Teen Driver, umožňující rodičům kontrolovat jízdní styl svých ratolestí. Do prodeje se novinka dostane v létě, v nabídce budou výbavové stupně SL, SLE, SLT a Denali.

Google+ Vytisknout

Diskuze: GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku? - anotačno foto

Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku?

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích? - anotačno foto

Jak projíždět zatáčky na zasněžených nebo zledovatělých silnicích?

Breitling si připravil speciální edici hodinek k aktuálně nejrychlejšímu Bentley - anotačno foto

Breitling si připravil speciální edici hodinek k aktuálně nejrychlejšímu Bentley

Majitel Tesly Model S prožil horké chvíle. Mohl za to mobilní signál - anotačno foto

Majitel Tesly Model S prožil horké chvíle. Mohl za to mobilní signál

MINI je oficiálním partnerem Festivalu krátkých filmů Praha - anotačno foto

MINI je oficiálním partnerem Festivalu krátkých filmů Praha

TEST: MINI One (2017): Čertík z krabičky - anotačno foto

TEST: MINI One (2017): Čertík z krabičky

Jak dlouho může jet auto bez oleje? Ta doba je šokující - anotačno foto

Jak dlouho může jet auto bez oleje? Ta doba je šokující

reklama
reklama

Doporučujeme

TEST: Nissan Navara NP300 Double Cab 2.3 dCi 160: Parťák do nepohody

TEST: Nissan Navara NP300 Double Cab 2.3 dCi 160: Parťák do nepohody

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak se vyhnout zamrznutí nafty? Tankujte tohle

  2. Vše o dálniční známce 2017. Co hrozí, když ji nestihnete vylepit?

  3. Natankovali jste špatné palivo? Udělejte tohle

  4. Je možné mít zimní pneumatiky jen na jedné nápravě? Víme jak to je

  5. Kdy máte povinnost nahlásit dopravní nehodu? Zde jsou všechny případy

  6. Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat?

reklama