Když se skvělý stane ještě lepším. Facelift Jaguaru F-Type podtrhuje jeho kvality

ar6, 10. ledna 2017, 23:32 Google+ NAIAS 2017

Jaguar F-Type vyjel poprvé v roce 2012 a vedle roadsteru zanedlouho dostal i karosérii kupé. V průběhu let minulých pak také povážlivě stoupl počet pohonných jednotek, a to včetně vrcholného pětilitrového osmiválce s kompresorem u provedení SVR. Nyní přišel čas na komplexní facelift, který ale sporťák spíše jen vyladil.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar F-Type dostal v rámci modernizace lepší interiér a novou verzi 400 Sport.

Jaguar F-Type dostal v rámci modernizace lepší interiér a novou verzi 400 Sport. | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Měnit nějak zásadně vnější vzhled F-Typu by byl skoro až hřích. Designérům britské automobilky se vkusně povedlo navázat na klasické předchůdce vozu, pro nový modelový rok tak přišly ke slovu spíše decentní změny. Tou hlavní je instalace adaptivních full-LED předních světel s diodami pro denní svícení ve tvaru písmene J, nejviditelnější je ale nový nárazník s upravenými nasávacími otvory, poskytující nyní větší rozdíl mezi jednotlivými verzemi. Mírnou úpravou prošla i skupinová LED světla, jež mají nyní více zatmavenou optiku.

img-responsive

Designové změny zahrnují třeba full-LED přední světla. | foto: Jaguar

Infotainment Touch Pro přichází ve své poslední verzi s osmipalcovou obrazovkou, navigací, 4G připojení k internetu, rozhraním pro iOS i Android a volitelným audiem Meridian s deseti nebo dvanácti reproduktory. Spojena s ním je také mobilní aplikace ReRun, vyvinutá v kolaboraci s GoPro. Tato kamera na kapotě umí zaznamenávat jízdu automobilu a aplikace ReRun ji pak v reálném čase doplňuje telemetrickými daty. Aby celé ústrojí fungovalo, stačí mít chytrý telefon bezdrátově připojený ke kameře a přes USB k infotainmentu ve voze. Výsledné video si majitel vozu jednoduše stáhne ve vysokém rozlišení a může ho nasdílet na sociální sítě.

Nejvýraznější změnou jsou ale i tak lehčí a jinak tvarovaná sportovní sedadla. Jejich konstrukce je z magnézia a oproti předchozím sedačkám zaznamenají úsporu osmi kilogramů. Vedle toho je možné je posunout ještě o dalších 50 milimetrů dozadu, případně připlatit si za vyhřívání a odvětrávání. Nová sedadla budou k dispozici ve verzích Sport a Performance (mají ještě anatomičtější tvarování a volitelné čalounění kůží Siena Tan), přičemž ve druhém případě je najdeme u modelů 400 Sport, R a SVR. Mimo sedačky pak lehkých změn doznala podoba dekoračních ploch a ploch ovladačů, napříč nabídkou je za příplatek dostupné karbonové obložení.

img-responsive

Uvnitř jsou nová sedadla a lepší infotainment. | foto: Jaguar

Již tak širokou nabídku verzí nyní doplňuje F-Type 400 Sport (ano, zmíněn je již výše), což je dvanácti měsíci omezená série, vítající příchod omlazeného modelu. Ten dostal pod kapotu kompresorem dopovaný šestiválec posílený na 294 kW (400 k) a 460 Nm v kombinaci s osmistupňovým automatem, pohonem zadních nebo všech kol a mechanickým diferenciálem s omezenou svorností. Kotoučové brzdy za 20palcovými koly mají nyní průměr 380 milimetrů vpředu a 376 milimetrů vzadu.

V základu je též systém Configurable Dynamics, upravující nastavení řízení, převodovky nebo tlumičů. Vizuálně nechybí specifické žluté a šedé znaky, paket Sport Design (přední splitter, nástavce prahů a šedivý difuzor) a výběr mezi stříbrnou Indus, černou Santorini nebo bílou Yulong. Uvnitř jsou žluté kontrastní prošívání koženého čalounění, jméno modelu na hlavových opěrkách, dekory z kartáčovaného hliníku nebo pádla převodovky z anodizovaného hliníku. Jako kupé přijde F-Type 400 Sport na jako kupé na nejméně 2 728 429 korun a jako roadster pak na 2 921 787 korun.

Čistě nomenklaturní změnou je přejmenování F-Typu S na F-Type R-Dynamic, pod kapotou ale zůstává třílitrový šestiválec s kompresorem o výkonu 250 kW (340 k) nebo 280 kW (380 k). Zadní kola pohání osmistupňový automat nebo šestistupňový manuál, čtyřkolka se silnější jednotkou má vždy automat. Stejnou nabídku má i základní provedení F-Type. To vrcholná provedení R a SVR mají pětilitrový osmiválec s kompresorem o výkonu 405 kW (550 k), respektive 423 kW (575 k), pohon všech kol a osmistupňový automat. Ceny kupé se pohybují mezi 1 811 249 až 3 828 561 korunami, roadster stojí od 2 005 696 do 4 021 314 korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Když se skvělý stane ještě lepším. Facelift Jaguaru F-Type podtrhuje jeho kvality

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji do garáže. Důvod je bizarní

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

Škoda Karoq

OBRAZEM: Úspěšné SUV Škoda Karoq?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Toyota Sora

Toyota přichází s revolucí v hromadné dopravě. Autobus Sora je prostorný, výkonný a ekologický

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS přichází na český trh, je dražší než doposud.

Dražší, ale s lepší výbavou. Je sportovní provedení RS nejvýhodnější Octavií?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

reklama