Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

ar6, 9. ledna 2017, 21:21 Google+ NAIAS 2017

Audi SQ5 v minulé generaci nezaujalo ani tak sportovním naturelem, jako spíše nabídkou výhradně šestiválcového turbodieselu. Na benzínový motor se stejným počtem válců sice také došlo, ale pouze v Americe. Druhá generace je v tomto sportovnější a zážehový motor nabídne všem. Čím dalším SUV překvapí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor.

Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor. | foto: Audi

Sdílejte článek

Původní Audi SQ5 TDI bylo ve světě ostrých SUV v podstatě bezkonkurenční, to druhé vydání se zážehovým šestiválcem už jde přece jen cestou většího mainstreamu. Jednotka 3.0 TFSI produkuje 260 kW (354 k) a 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, SQ5 tak s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhne maximálně 250 km/h. Papírová spotřeba je 8,3 l/100 km, reálně ale bude číslo určitě o dost vyšší. Zajímavostí je, že turbem dopovaná jednotka je o 14 kilogramů lehčí než předchozí třílitr s kompresorem. Ten byl dostupný pouze v Americe, aby nevznikla záměna za evropské TDI.

Zpět však k novince, jejíž pohon všech kol za normálních podmínek preferuje zadní část, v případě potřeby je ale výkon možné poslat i na předek. V příplatkové výbavě se objeví mimo jiné sportovní diferenciál, rozdělující točivý moment mezi zadní kola. Zavěšení na obou koncích auta byla svým nastavením přizpůsobena sportovní povaze vozu, mezi příplatky pak naleznete adaptivní tlumiče i specifické adaptivní vzduchové odpružení. Nastavení většiny dílů probíhá přes volič Audi drive select, mezi ně se řadí i elektromechanický posilovač řízení, respektive volitelné dynamické řízení. Zastavení mají na starosti kotouče o průměru 350 milimetrů vpředu.

Vizuálně se 4671 milimetrů dlouhé SUV s pohotovostní hmotností 1995 kilogramů odlišuje sportovním předním nárazníkem, matně šedou maskou chladiče, nástavci prahů a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku. Kola mají průměr 20 palců, v příplatkové výbavě jsou ale i ráfky o palec větší. Standardní výbavou SQ5 jsou rovněž full-LED přední světlomety. Uvnitř dominují sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže a Alcantary s možností připlatit si za useň Nappa a masážní motorky. Dekorační plochy jsou z kartáčovaného hliníku, za příplatek ale dostanou uhlíková vlákna. Z multimédií stojí za zmínku infotainment MMI navigation plus s 8,3palcovou obrazovkou a ovladačem MMI touch, rozeznávající dokonce psaný text. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí LTE sítě a WiFi hotspotu, respektive bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Přístrojový panel může tvořit 12,3palcový displej. Prodej vozu začne letos na jaře, ceny zatím neznáme.

Vytisknout

Diskuze: Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud