Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

ar6, 9. ledna 2017, 21:21 Google+ NAIAS 2017

Audi SQ5 v minulé generaci nezaujalo ani tak sportovním naturelem, jako spíše nabídkou výhradně šestiválcového turbodieselu. Na benzínový motor se stejným počtem válců sice také došlo, ale pouze v Americe. Druhá generace je v tomto sportovnější a zážehový motor nabídne všem. Čím dalším SUV překvapí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor.

Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor. | foto: Audi

Sdílejte článek

Původní Audi SQ5 TDI bylo ve světě ostrých SUV v podstatě bezkonkurenční, to druhé vydání se zážehovým šestiválcem už jde přece jen cestou většího mainstreamu. Jednotka 3.0 TFSI produkuje 260 kW (354 k) a 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, SQ5 tak s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhne maximálně 250 km/h. Papírová spotřeba je 8,3 l/100 km, reálně ale bude číslo určitě o dost vyšší. Zajímavostí je, že turbem dopovaná jednotka je o 14 kilogramů lehčí než předchozí třílitr s kompresorem. Ten byl dostupný pouze v Americe, aby nevznikla záměna za evropské TDI.

Zpět však k novince, jejíž pohon všech kol za normálních podmínek preferuje zadní část, v případě potřeby je ale výkon možné poslat i na předek. V příplatkové výbavě se objeví mimo jiné sportovní diferenciál, rozdělující točivý moment mezi zadní kola. Zavěšení na obou koncích auta byla svým nastavením přizpůsobena sportovní povaze vozu, mezi příplatky pak naleznete adaptivní tlumiče i specifické adaptivní vzduchové odpružení. Nastavení většiny dílů probíhá přes volič Audi drive select, mezi ně se řadí i elektromechanický posilovač řízení, respektive volitelné dynamické řízení. Zastavení mají na starosti kotouče o průměru 350 milimetrů vpředu.

Vizuálně se 4671 milimetrů dlouhé SUV s pohotovostní hmotností 1995 kilogramů odlišuje sportovním předním nárazníkem, matně šedou maskou chladiče, nástavci prahů a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku. Kola mají průměr 20 palců, v příplatkové výbavě jsou ale i ráfky o palec větší. Standardní výbavou SQ5 jsou rovněž full-LED přední světlomety. Uvnitř dominují sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže a Alcantary s možností připlatit si za useň Nappa a masážní motorky. Dekorační plochy jsou z kartáčovaného hliníku, za příplatek ale dostanou uhlíková vlákna. Z multimédií stojí za zmínku infotainment MMI navigation plus s 8,3palcovou obrazovkou a ovladačem MMI touch, rozeznávající dokonce psaný text. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí LTE sítě a WiFi hotspotu, respektive bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Přístrojový panel může tvořit 12,3palcový displej. Prodej vozu začne letos na jaře, ceny zatím neznáme.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia Stinger ukazuje nejnovější čtyřdveřové kupé s pohonem zadních kol.

Ostrá facka pro BMW. Kia Stinger má pohon zadních kol a V6, ladil ji bývalý šéf divize M

Nové BMW M5 bude zábavné i s pohonem všech kol

Nové BMW M5 - z neposedné zadokolky krotkou čtyřkolkou? Nenechte se zmást

Mazda Mx-5 s motorem V8 nevydržela idiotské chování řidiče

Místo "pálení gum" si podpálil auto. Před plameny utekl na poslední chvíli

GMC Terrain nabízí velký vnitřní prostor, ale i stupidní ovládání převodovky.

GMC představilo nejhloupější převodovku poslední doby. Její ovládání vás bude štvát

Rolls-Royce Sweptail

Znáte nejdražší automobil na světě? Seznamte se, Rolls-Royce Sweptail

Škoda Superb dostala novou výbavu

Nová Škoda Superb vám zavolá pomoc a namasíruje záda

Mercedes-Benz 320 Cabriolet B

Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

reklama
reklama

Doporučujeme

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Heydrichův Mercedes 75 let po atentátu? Takhle vypadá dnes

  2. Jak převést své auto na jiného majitele? Chystají se tyto novinky

  3. Tohle je jedno z nejlevnějších aut na českém trhu. Jenom cenou ale nezaujme

  4. Superb, co se vysměje i Audi RS4! Jeho výkon neuhodnete

  5. Český Favorit zaujal svět. Škoda, že se tak dobrá auta nevyrábí, píší novináři

  6. Nejšerednější auto posledních let? Původně praktickou mini-dodávku jsme potkali na D1

reklama