Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

ar6, 9. ledna 2017, 21:21 Google+ NAIAS 2017

Audi SQ5 v minulé generaci nezaujalo ani tak sportovním naturelem, jako spíše nabídkou výhradně šestiválcového turbodieselu. Na benzínový motor se stejným počtem válců sice také došlo, ale pouze v Americe. Druhá generace je v tomto sportovnější a zážehový motor nabídne všem. Čím dalším SUV překvapí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor.

Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor. | foto: Audi

Sdílejte článek

Původní Audi SQ5 TDI bylo ve světě ostrých SUV v podstatě bezkonkurenční, to druhé vydání se zážehovým šestiválcem už jde přece jen cestou většího mainstreamu. Jednotka 3.0 TFSI produkuje 260 kW (354 k) a 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, SQ5 tak s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhne maximálně 250 km/h. Papírová spotřeba je 8,3 l/100 km, reálně ale bude číslo určitě o dost vyšší. Zajímavostí je, že turbem dopovaná jednotka je o 14 kilogramů lehčí než předchozí třílitr s kompresorem. Ten byl dostupný pouze v Americe, aby nevznikla záměna za evropské TDI.

Zpět však k novince, jejíž pohon všech kol za normálních podmínek preferuje zadní část, v případě potřeby je ale výkon možné poslat i na předek. V příplatkové výbavě se objeví mimo jiné sportovní diferenciál, rozdělující točivý moment mezi zadní kola. Zavěšení na obou koncích auta byla svým nastavením přizpůsobena sportovní povaze vozu, mezi příplatky pak naleznete adaptivní tlumiče i specifické adaptivní vzduchové odpružení. Nastavení většiny dílů probíhá přes volič Audi drive select, mezi ně se řadí i elektromechanický posilovač řízení, respektive volitelné dynamické řízení. Zastavení mají na starosti kotouče o průměru 350 milimetrů vpředu.

Vizuálně se 4671 milimetrů dlouhé SUV s pohotovostní hmotností 1995 kilogramů odlišuje sportovním předním nárazníkem, matně šedou maskou chladiče, nástavci prahů a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku. Kola mají průměr 20 palců, v příplatkové výbavě jsou ale i ráfky o palec větší. Standardní výbavou SQ5 jsou rovněž full-LED přední světlomety. Uvnitř dominují sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže a Alcantary s možností připlatit si za useň Nappa a masážní motorky. Dekorační plochy jsou z kartáčovaného hliníku, za příplatek ale dostanou uhlíková vlákna. Z multimédií stojí za zmínku infotainment MMI navigation plus s 8,3palcovou obrazovkou a ovladačem MMI touch, rozeznávající dokonce psaný text. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí LTE sítě a WiFi hotspotu, respektive bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Přístrojový panel může tvořit 12,3palcový displej. Prodej vozu začne letos na jaře, ceny zatím neznáme.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda 1100 MBX

Nejznámější česká auta: Jaké modely nás proslavily v zahraničí?

Ilustrační foto

O víkendu se očekávají další dopravní komplikace, návrat domů se opět protáhne

Na autosalonu ve Frankfurtu by se měl mimo jiné představit Opel Grandland X

Sláva autosalonů upadá, do Frankfurtu nedorazí 9 významných automobilek

Zapomenutý klíč v motoru Mitsubishi Lancer Evolution

Nástrčný klíč, který technik zapomněl v motoru, nalezl majitel po 11 letech!

Nový patent Toyoty

Nový patent Toyoty má výrazně zlepšit výhled z vozu

Ukradená Honda Accord

Ukradl auto a pak se ptal policisty na cestu, teď v cele přemýšlí proč ho zavřeli

Nový Volkswagen Polo

Nové Polo vstupuje na scénu, ceny začínají od 292 900 Kč

reklama
reklama

Doporučujeme

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen dostal rozum a ukončil downsizing. Nové Polo GTI slibuje solidní jízdní zážitky

  2. Dva týdny rozebíral a fotil motor Mazdy Mx-5, výsledek je úžasný!

  3. Co je lepší, automat nebo manuál?

  4. Nový fialový Shelby GT500? Žádný problém, jste-li šejk ze středního východu

  5. Jen lak na tomto Porsche vyšel na neuvěřitelné 2 miliony korun

  6. Shelby GT350R se vrací, stará parta znovu rozjela výrobu

reklama

Zprávy odjinud