Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

ar6, 9. ledna 2017, 21:21 Google+ NAIAS 2017

Audi SQ5 v minulé generaci nezaujalo ani tak sportovním naturelem, jako spíše nabídkou výhradně šestiválcového turbodieselu. Na benzínový motor se stejným počtem válců sice také došlo, ale pouze v Americe. Druhá generace je v tomto sportovnější a zážehový motor nabídne všem. Čím dalším SUV překvapí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor.

Audi SQ5 přichází ve druhé generaci, i pro Evropu má benzínový motor. | foto: Audi

Sdílejte článek

Původní Audi SQ5 TDI bylo ve světě ostrých SUV v podstatě bezkonkurenční, to druhé vydání se zážehovým šestiválcem už jde přece jen cestou většího mainstreamu. Jednotka 3.0 TFSI produkuje 260 kW (354 k) a 500 Nm mezi 1370 až 4500 ot./min. Na všechna kola přenáší sílu osmistupňový automat tiptronic, SQ5 tak s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhne maximálně 250 km/h. Papírová spotřeba je 8,3 l/100 km, reálně ale bude číslo určitě o dost vyšší. Zajímavostí je, že turbem dopovaná jednotka je o 14 kilogramů lehčí než předchozí třílitr s kompresorem. Ten byl dostupný pouze v Americe, aby nevznikla záměna za evropské TDI.

Zpět však k novince, jejíž pohon všech kol za normálních podmínek preferuje zadní část, v případě potřeby je ale výkon možné poslat i na předek. V příplatkové výbavě se objeví mimo jiné sportovní diferenciál, rozdělující točivý moment mezi zadní kola. Zavěšení na obou koncích auta byla svým nastavením přizpůsobena sportovní povaze vozu, mezi příplatky pak naleznete adaptivní tlumiče i specifické adaptivní vzduchové odpružení. Nastavení většiny dílů probíhá přes volič Audi drive select, mezi ně se řadí i elektromechanický posilovač řízení, respektive volitelné dynamické řízení. Zastavení mají na starosti kotouče o průměru 350 milimetrů vpředu.

Vizuálně se 4671 milimetrů dlouhé SUV s pohotovostní hmotností 1995 kilogramů odlišuje sportovním předním nárazníkem, matně šedou maskou chladiče, nástavci prahů a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku. Kola mají průměr 20 palců, v příplatkové výbavě jsou ale i ráfky o palec větší. Standardní výbavou SQ5 jsou rovněž full-LED přední světlomety. Uvnitř dominují sportovní sedadla, čalouněná kombinací kůže a Alcantary s možností připlatit si za useň Nappa a masážní motorky. Dekorační plochy jsou z kartáčovaného hliníku, za příplatek ale dostanou uhlíková vlákna. Z multimédií stojí za zmínku infotainment MMI navigation plus s 8,3palcovou obrazovkou a ovladačem MMI touch, rozeznávající dokonce psaný text. Samozřejmostí je připojení k internetu pomocí LTE sítě a WiFi hotspotu, respektive bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. Přístrojový panel může tvořit 12,3palcový displej. Prodej vozu začne letos na jaře, ceny zatím neznáme.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konečně pořádný motor! Audi SQ5 se vrací, ve druhé generaci už nebude za exota

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Danny Lambo se rozhodl upéct si pizzu nad výfukem svého Lamborghini

Můžete nad výfukem Lamborghini upéct pizzu? Anglický milionář to vyzkoušel

Nové vozy Hyundai i30 kombi

Nové Hyundai i30 kombi dorazilo na český trh

Tatra 815 - War Rig

Šílená Tatrovka české výroby? Nejslavnější tuzemské auto bylo hvězdou Hollywoodu

Jaguar E-Type Hearse

Nejhezčí pohřebák na světě? Vymyslel ho Jaguár a je jediný svého druhu

Lexus CT 200h

Modernizovaný Lexus CT 200H? Podívejme se na něj

Chytrá aplikace Škoda Connect

Začne Škoda nabízet chytré bio-implantáty?

Marihuana za volant rozhodně nepatří

Legalizace marihuany zvyšuje počet dopravních nehod. Tvrdí to výzkum z USA

reklama
reklama

Doporučujeme

Páté vydání Lexusu LS ukazuje novou tvář japonské limuzíny.

Nudné Německo tady nemá šanci. Lexus u pátého LS vsadil na emoce, možná zbytečně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  2. Tatra Wildfire: Unikátní hasičský speciál skončil zapomenut na letišti v Africe

  3. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  4. Šílená Tatrovka české výroby? Nejslavnější tuzemské auto bylo hvězdou Hollywoodu

  5. Desetiletý chlapec vymyslel zařízení, které má pomoci dětem v rozpálených autech

  6. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

reklama