Škoda Kodiaq od Volkswagenu přichází. Tiguan ještě nikdy nebyl větší, nemá ale DSG

ar6, 9. ledna 2017, 10:05 Google+ NAIAS 2017

Koncem minulého roku Volkswagen oznámil plány na výrobu prodlouženého Tiguanu Allspace, zároveň odhalil stejně vypadající automobil s označením L pro čínský trh. Allspace pro Ameriku a Evropu se překvapivě od čínského vzoru příliš neliší, zajistí ale neklidné spaní Škodě Kodiaq.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Tiguan Allspace má dodatečnou třetí řadu sedadel a rozměry blízké Kodiaqu.

Volkswagen Tiguan Allspace má dodatečnou třetí řadu sedadel a rozměry blízké Kodiaqu. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Ze základu kompaktních SUV koncernu Volkswagen platila Škoda Kodiaq dodnes za jejího největšího a tím pádem nejprostornějšího zástupce. Příchod Tiguanu Allspace, jenž se bude v Americe prodávat jen jako Tiguan (a také jako jediná verze celé modelové řady), ale zajetá pravidla mění. Německý zástupce má délku 4704 milimetů a rozvor o hodnotě 2792 milimetrů, poskytující dostatek místa pro v rozsahu 178 milimetrů posuvnou druhou řadu sedadel a dodatečně namontovanou třetí řadu sedadel (pro předokolky standard, pro čtyřkolky příplatková výbava). Volkswagen rovněž uvádí sedmapadesátiprocentní navýšení kapacity zavazadlového prostoru.

Vnější vzhled se od krátkého Tiguanu nikterak neliší, snad jen delší linie střechy a kvůli prodlouženému rozvoru i elegantnější profil stojí za zmínku. Volkswagen rovněž uvádí novou řadu laků karosérie, stejně jako nové barvy látkového čalounění. Uvnitř se sází na multimediální systém s rozhraním Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink nebo 12,3palcovou virtuální přístrojovou desku. Ta je mezi příplatky spolu s prémiovým audiosystémem Fender, vyhřívaným volantem a předními sedadly, panoramatickou střechou, elektrickým víkem kufru nebo elektricky nastavitelným sedadlem řidiče. Z bezpečnostních asistentů lze zmínit automatické brzdění po nehodě, přednárazový systém, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo monitorování slepého úhlu.

Pod kapotou severoamerické verze se objeví pouze dvoulitrové TSI o výkonu 137 kW (187 k) s točivým momentem 300 Nm. Kombinovat ho je možné s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem, případně také volitelnou čtyřkolkou. V Evropě se Allspace objeví pravděpodobně se stejnou řadou jednotek jako krátký Tiguan, dočkáme se tedy i oblíbeného dvouspojkového automatu DSG. Světovou premiéru v Detroitu doplní ta evropská pravděpodobně už v Ženevě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Škoda Kodiaq od Volkswagenu přichází. Tiguan ještě nikdy nebyl větší, nemá ale DSG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Upravené Volvo PV544 s dvanáctiválcovým motorem z tanku T-55

Volvo s motorem V12 o objemu 38.8 litru? Nedivte se, pochází totiž z tanku T-55

Jeremy Clarkson

Autonomní auta? Jedno mě málem dvakrát zabilo, vzkazuje Jeremy Clarkson

Prototyp nového BMW řady 8

BMW M850i: Auto pro boháče, kteří se bojí plnotučné M8

Nissan X-Trail Tekna

TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 Tekna: Od pohledu elegán, pod povrchem drsňák

Peugeot 3008

Vítězem ceny "Women’s World Car of the Year“ se stal Peugeot 3008

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen I.D. Buzz je nejnovější variací na legendární T1.

Parádní retro od Volkswagenu připomíná legendární T1. Kdy se bude vyrábět?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nezničitelné ruské off-roady? Nový GAZ nastartuje i v třeskutých mrazech

  2. Nad Tatrou se opět blýská! Slováci testují nová bojová vozidla pěchoty

  3. Pickupy pomalu zaplavují Evropu, na vině je paradoxně EU

  4. Proč je Autopilot Tesly roky napřed? Stačilo jedno odvážné rozhodnutí

  5. Nejrychlejší automobil v Dubaji? Ještě není hotový, přesto budí neskutečnou pozornost

  6. Obrněné vozidlo Dingo 2 CZ chrání životy českých vojáků

reklama