Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec

ar6, 9. ledna 2017, 12:31 Google+ NAIAS 2017

Postupná modernizace všech variant Porsche 911 pokračuje. Zatím posledním v dlouhé řadě je provedení GTS, dostupné jako kupé, targa i kabriolet. Ani jemu se však nevyhnula instalace přeplňovaného třílitrového šestiválce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 GTS má po faceliftu více výkonu i stylu.

Porsche 911 GTS má po faceliftu více výkonu i stylu. | foto: Porsche

Sdílejte článek

911 GTS platí v řadě slavného německé sporťáku za ještě umírněnou variantu, v žádném případě ale ne slabou nebo málo dynamickou. Vždyť v porovnání s klasickou 911 Carrrera produkuje její třílitrový šestiválec s turbodmychadlem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více. Maximální točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 2150 až 5000 ot./min. Vedle zadokolky bude k dispozici i provedení Carrera 4 s pohonem všech kol, základní sedmistupňovou manuální převodovku pak může vystřídat dvouspojkový automat PDK, vždy ve standardu u aut vybavených paketem Sport Chrono. Zajímavé je, že právě GTS s pohonem obou náprav a paketem Sport Chrono je na 100 km/h nejrychleji, za 3,6 sekundy, maximální rychlost má ale nejvýše položenou kupé s manuálem a pohonem zadních kol. Konkrétní hodnota je 312 km/h, každá varianta ale překoná hranici 300 km/h.

Kupé, kabriolet nebo targa se od standardní 911 odlišují také standardním podvozkem PASM sníženým o 10 milimetrů. Vnější vzhled je charakteristický novou přední částí s výraznějším splitterem, teprve až podle zadních partií však GTS bezpečně poznáte. Změny zahrnují zatmavená světla, s prostředním světelným páskem pro modely s pohonem všech kol a černým páskem pro zadokolky, černou mřížku kapoty a centrálně umístěnou dvojitou koncovku výfuku. Celkový výčet změn dotvářejí zrcátka Sport Design, 20palcová černá litá kola, loga GTS a černý rám u 911 Targa.

Uvnitř jsou do palubní desky za zakomponovány hodiny z paketu Sport Chrono, speciálně pro GTS pak byla upravena aplikace Porsche Track Precision pro chytré telefony. Alcantarou čalouněná sedadla mají nové prošívání, příplatková sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou mohou být nastavována ve čtyřech polohách. Celek dotváří Alcantaou potažený volant a další prvky, respektive dekory z kartáčovaného hliníku. Prodej začne v březnu tohoto roku, německý trh přitom již zná ceník vozu. Kupé přijde na 124 451 eur (cca 3 627 000 korun), kabriolet na 137 541 eur (cca 3 716 000 korun) a targa výhradně s pohonem všech kol na 144 919 eur (cca 3 916 000 korun). Pohon všech kol pro kupé a kabriolet znamená příplatek 7378 eur (cca 199 000 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tank T-72 běloruské armády dostal během nácviku přehlídky smyk

Tank při aquaplaningu? Tohle se stane s šedesátitunovým obrněncem na vodě

Ilustrační foto

Pas nebo občanka? Pozor na správné doklady při cestě do zahraničí

GAZ-M72 Pobeda bývá často označován za první moderní SUV, zejména díky kombinaci samonosné karoserie a pohonu 4x4

Západ a východ se poprali o první SUV. Boj začal už před válkou

Škoda Superb v čele závodu Tour de France

Škoda počtrnácté podporuje Tour de France, k vidění bude i nový Karoq

Nissan IDS Concept by mohl předznamenávat novou podobu Nissanu Leaf

Nový Nissan Leaf bude lákat zákazníky na autonomní řízení

Ulomený plastový pedál Tesly Model S

Tesla se s výrobou nemazlila. Udělala pedály z plastu, lidem se lámou pod nohama

Nová moderátorská trojice Top Gearu

Top Gear má potíže. Filmaři přišli o povolení natáčet. Důvod je kuriózní

reklama
reklama

Doporučujeme

Logo motorů TDI koncernu Volkswagen.

Odsouzen první z manažerů koncernu VW. Do světa jde jasný signál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šílená Tatrovka české výroby? Nejslavnější tuzemské auto bylo hvězdou Hollywoodu

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Tatra Wildfire: Unikátní hasičský speciál skončil zapomenut na letišti v Africe

  4. 7 let za volantem Ferrari? Šílený balík peněz, který majitel platil za běžný provoz

  5. Desetiletý chlapec vymyslel zařízení, které má pomoci dětem v rozpálených autech

  6. Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

reklama