Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec

Jan Matoušek, 9. ledna 2017, 12:31 Google+ NAIAS 2017

Postupná modernizace všech variant Porsche 911 pokračuje. Zatím posledním v dlouhé řadě je provedení GTS, dostupné jako kupé, targa i kabriolet. Ani jemu se však nevyhnula instalace přeplňovaného třílitrového šestiválce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec - anotačné foto

Porsche 911 GTS má po faceliftu více výkonu i stylu. | foto: Porsche

Sdílejte článek

911 GTS platí v řadě slavného německé sporťáku za ještě umírněnou variantu, v žádném případě ale ne slabou nebo málo dynamickou. Vždyť v porovnání s klasickou 911 Carrrera produkuje její třílitrový šestiválec s turbodmychadlem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více. Maximální točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 2150 až 5000 ot./min. Vedle zadokolky bude k dispozici i provedení Carrera 4 s pohonem všech kol, základní sedmistupňovou manuální převodovku pak může vystřídat dvouspojkový automat PDK, vždy ve standardu u aut vybavených paketem Sport Chrono. Zajímavé je, že právě GTS s pohonem obou náprav a paketem Sport Chrono je na 100 km/h nejrychleji, za 3,6 sekundy, maximální rychlost má ale nejvýše položenou kupé s manuálem a pohonem zadních kol. Konkrétní hodnota je 312 km/h, každá varianta ale překoná hranici 300 km/h.

Kupé, kabriolet nebo targa se od standardní 911 odlišují také standardním podvozkem PASM sníženým o 10 milimetrů. Vnější vzhled je charakteristický novou přední částí s výraznějším splitterem, teprve až podle zadních partií však GTS bezpečně poznáte. Změny zahrnují zatmavená světla, s prostředním světelným páskem pro modely s pohonem všech kol a černým páskem pro zadokolky, černou mřížku kapoty a centrálně umístěnou dvojitou koncovku výfuku. Celkový výčet změn dotvářejí zrcátka Sport Design, 20palcová černá litá kola, loga GTS a černý rám u 911 Targa.

Uvnitř jsou do palubní desky za zakomponovány hodiny z paketu Sport Chrono, speciálně pro GTS pak byla upravena aplikace Porsche Track Precision pro chytré telefony. Alcantarou čalouněná sedadla mají nové prošívání, příplatková sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou mohou být nastavována ve čtyřech polohách. Celek dotváří Alcantaou potažený volant a další prvky, respektive dekory z kartáčovaného hliníku. Prodej začne v březnu tohoto roku, německý trh přitom již zná ceník vozu. Kupé přijde na 124 451 eur (cca 3 627 000 korun), kabriolet na 137 541 eur (cca 3 716 000 korun) a targa výhradně s pohonem všech kol na 144 919 eur (cca 3 916 000 korun). Pohon všech kol pro kupé a kabriolet znamená příplatek 7378 eur (cca 199 000 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Krádeže aut v ČR? Jezdí si pro ně zahraniční gangy. Kradou v „turnusech“ - anotačno foto

Krádeže aut v ČR? Jezdí si pro ně zahraniční gangy. Kradou v „turnusech“

Jawa 350 se vrací! Stojí pod sto tisíc. A bonusem je model 660 Vintage - anotačno foto

Jawa 350 se vrací! Stojí pod sto tisíc. A bonusem je model 660 Vintage

Jeden rok jezdit v 87 let starém autě? Jde to a tohle je realita - anotačno foto

Jeden rok jezdit v 87 let starém autě? Jde to a tohle je realita

Barvy aut a co znamenají? V Česku dominují dvě - anotačno foto

Barvy aut a co znamenají? V Česku dominují dvě

Dodge Charger a Chryslery 300 mají problémy. Zlobí je hnací hřídel - anotačno foto

Dodge Charger a Chryslery 300 mají problémy. Zlobí je hnací hřídel

Chevrolet Camaro ZL1 dosáhl nového rekordu. Je šíleně rychlý - anotačno foto

Chevrolet Camaro ZL1 dosáhl nového rekordu. Je šíleně rychlý

Český řidič jako drzý a arogantní blb? Hoď kamenem, kdos bez viny! - anotačno foto

Český řidič jako drzý a arogantní blb? Hoď kamenem, kdos bez viny!

reklama
reklama

Doporučujeme

Nejlepší Hyundai, který si nikdy nekoupíte. Čím je americká i30 tak výjimečná?

Nejlepší Hyundai, který si nikdy nekoupíte. Čím je americká i30 tak výjimečná?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  2. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  3. První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité?

  4. Koupili jste ojetý vůz v zahraničí? Možná u vás zazvoní policie

  5. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  6. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

reklama