Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec

ar6, 9. ledna 2017, 12:31 Google+ NAIAS 2017

Postupná modernizace všech variant Porsche 911 pokračuje. Zatím posledním v dlouhé řadě je provedení GTS, dostupné jako kupé, targa i kabriolet. Ani jemu se však nevyhnula instalace přeplňovaného třílitrového šestiválce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911 GTS má po faceliftu více výkonu i stylu.

Porsche 911 GTS má po faceliftu více výkonu i stylu. | foto: Porsche

Sdílejte článek

911 GTS platí v řadě slavného německé sporťáku za ještě umírněnou variantu, v žádném případě ale ne slabou nebo málo dynamickou. Vždyť v porovnání s klasickou 911 Carrrera produkuje její třílitrový šestiválec s turbodmychadlem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více. Maximální točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 2150 až 5000 ot./min. Vedle zadokolky bude k dispozici i provedení Carrera 4 s pohonem všech kol, základní sedmistupňovou manuální převodovku pak může vystřídat dvouspojkový automat PDK, vždy ve standardu u aut vybavených paketem Sport Chrono. Zajímavé je, že právě GTS s pohonem obou náprav a paketem Sport Chrono je na 100 km/h nejrychleji, za 3,6 sekundy, maximální rychlost má ale nejvýše položenou kupé s manuálem a pohonem zadních kol. Konkrétní hodnota je 312 km/h, každá varianta ale překoná hranici 300 km/h.

Kupé, kabriolet nebo targa se od standardní 911 odlišují také standardním podvozkem PASM sníženým o 10 milimetrů. Vnější vzhled je charakteristický novou přední částí s výraznějším splitterem, teprve až podle zadních partií však GTS bezpečně poznáte. Změny zahrnují zatmavená světla, s prostředním světelným páskem pro modely s pohonem všech kol a černým páskem pro zadokolky, černou mřížku kapoty a centrálně umístěnou dvojitou koncovku výfuku. Celkový výčet změn dotvářejí zrcátka Sport Design, 20palcová černá litá kola, loga GTS a černý rám u 911 Targa.

Uvnitř jsou do palubní desky za zakomponovány hodiny z paketu Sport Chrono, speciálně pro GTS pak byla upravena aplikace Porsche Track Precision pro chytré telefony. Alcantarou čalouněná sedadla mají nové prošívání, příplatková sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou mohou být nastavována ve čtyřech polohách. Celek dotváří Alcantaou potažený volant a další prvky, respektive dekory z kartáčovaného hliníku. Prodej začne v březnu tohoto roku, německý trh přitom již zná ceník vozu. Kupé přijde na 124 451 eur (cca 3 627 000 korun), kabriolet na 137 541 eur (cca 3 716 000 korun) a targa výhradně s pohonem všech kol na 144 919 eur (cca 3 916 000 korun). Pohon všech kol pro kupé a kabriolet znamená příplatek 7378 eur (cca 199 000 korun).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Manuál ještě žije, tradice nikoliv. Porsche 911 GTS ale přesedlalo na přeplňovaný šestiválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje autonomní sněžné pluhy, v jejich "rukou" budou stovky životů

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

Tatra 805, lidově přezdívaná Kačena, se dostala až do Kanady, kde nyní hledá nového majitele

Československá Tatra 805 zaujala novináře. Až tak daleko ji čekal málokdo

Škoda Karoq

Karoq zamířil oficiálně do prodeje. Zatím se zdá, že má úspěch zaručen

reklama
reklama

Doporučujeme

Logo motorů TDI koncernu Volkswagen.

Odsouzen první z manažerů koncernu VW. Do světa jde jasný signál

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud