Rychlejší rodinné auto nenajdete. Tohle Bentley má několik nej a vážně odveze čtyři cestující

ar6, 7. ledna 2017, 22:05 Google+ NAIAS 2017

Bentley Continental GT se ve své aktuální generaci letos rozloučí, do starého železa ale těsně před důchodem rozhodně nepatří. Nejlepším důkazem je provedení Supersports, historicky nejrychlejší a nejsilnější produkční model britského výrobce. Není to ale všechno!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bentley Continental Supersports je nejrychlejším čtyřmístným strojem planety.

Bentley Continental Supersports je nejrychlejším čtyřmístným strojem planety. | foto: Bentley

Sdílejte článek

Continental nikdy nebyl brzdou provozu, spíše než o supersport šlo ale o luxusní GT s vynikajícími parametry. Čím blíže ale byl konec výroby stávajícího modelu, tím do větších extrémů Bentley šlo. A poslední provedení Supersports je toho živoucím důkazem, jeho šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má nyní 522 kW (710 k) a 1017 Nm. V porovnání se stejnojmenným strojem z roku 2009 jde o nárůst 80 koní a 217 Nm, což rozhodně není málo. Výsledkem mamutího točivého momentu i výkonu jsou maximální rychlost 336 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy u kupé, respektive maximální rychlost 330 km/h a zrychlení za 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy u kabrioletu. V prvním případě nosí Continental titul nejrychlejšího čtyřmístného luxusního vozu planety, v tom druhém alespoň nejrychlejšího čtyřmístného kabrioletu planety.

Zvýšeného výkonu bylo dosaženo mimo jiné novými turbodmychadly, přepracovaným hardwarem motoru, vylepšeným chladičem nebo upravenou klikovou hřídelí. I nadále zůstávají poháněna všechna kola s distribucí 60 procent výkonu na zadek, novinkou je ale přepracované vektorování točivého momentu. Podvozek modelu Supersports sedí o něco blíže k vozovce a oproti sériovému nastavení je také o něco tužší, přesto si stále zachovává velké množství komfortu. Novinku představují rovněž kovaná 21palcová kola, snižující neodpruženou hmotnost o 20 kilogramů. Za nimi se ukrývají karbon-keramické brzdy s největšími kotouči na světě. Další nej si Supersports odváží v kategorii nejlehčí verze současné generace Continentalu GT. A to je možné ještě sáhnout po o 5 kilo lehčím titanovém výfuku.

Designové změny kromě jiných kol zahrnují kompletně upravený přední nárazník s karbonovým splitterem, novou kapotu s karbonovými nasávacími otvory, nástavce prahů a na opačném konci vozu karbonový difuzor s černými koncovkami výfuku. Černá je vůbec oblíbenou barvou tohoto modelu, nosí jí dále třeba maska chladiče nebo kliky, světla na obou koncích jsou zatmavená. A pokud vás zaujal výrazný zadní spoiler, dostupný je za příplatek jen pro kupé. Kabina se pyšní kombinací hned tří barev, karbonovými dekory, čalouněním Alcantarou (i na volantu či voliči převodovky) nebo kontrastním prošíváním. Kabriolet přidává ohřívač krků nebo několikavrstvou plátěnou střechu. Pro větší individualizaci může zákazník sáhnout po paketu X Specification, případně si vybírat z doplňků Mulliner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rychlejší rodinné auto nenajdete. Tohle Bentley má několik nej a vážně odveze čtyři cestující

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda Vision C

Octavia příští generace nabídne více místa, autonomní systémy i hybridní motory

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

Toužíte po autě, ale na nové nemáte? Roční vozy a jejich nedoceněné výhody

Srazy majitelů Trabantů jsou poslední dobou velice populární

Trabant nebyl jen model 601. Znáte tyhle varianty?

Nový trailer filmu Cars 3 odhaluje více z nového příběhu

Už jste viděli nový trailer k filmu Cars 3?

Paliva E5, B7 nebo třeba E10?

Podle čeho si vybíráte čerpací stanici na dotankování paliva?

Audi RS2

Audi RS2 - Zběsilé kombi, které změnilo svět sportovních aut

reklama
reklama

Doporučujeme

Onboard záběry z Peugeotu 208 GTI na klikatých horských silničkách.

VIDEO: Onboard záběry lepší než ve Formuli 1! A stačí k tomu ostré lvíče na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV značky Škoda z roku 1966? Jmenovalo se Trekka

  2. Škoda nebo Tatra Beta? Tohle byl rozvážkový sen

  3. Traktor Zetor navržený Pininfarinou? Je tomu tak

  4. Tohle nepochopíte! Žigulík přestavěný na rat rod má dvě turba

  5. Škoda mohla předběhnout Range Rover. Otevřený Yeti ale zůstal jen nesplněným snem

  6. Tatra se pokouší o světový unikát. Naučí své motory plnit Euro 6

reklama