Žijící rally legenda je po faceliftu vybroušeným diamantem. Má Subaru WRX STI vyšší výkon?

ar6, 5. ledna 2017, 22:53 Google+ NAIAS 2017

Subaru WRX STI je jedním ze dvou derivátů minulé Imprezy, prodávaných na českém trhu. Již brzy se pak pravděpodobně můžeme těšit na omlazené provedení ostrého sedanu, které spolu se slabší variantou WRX představila americká pobočka značky. Co všechno se změnilo?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu.

Subaru WRX STI nabízí pro nový modelový rok změny podvozku i designu. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Letos to jsou přesně tři roky, co se poprvé objevila čtvrtá generace ostrých modelů WRX a WRX STI, již bez dodatečného označení Impreza. Jejich osud se rozhodně nezdá být zpečetěný ani loňským příchodem zcela nové Imprezy, ba právě naopak. Dvojice sedanů podstoupila omlazovací kúru, oficiálně značenou jako modelový rok 2018. Na první pohled lze facelift odlišit pomocí nové masky chladiče, přepracovaného nasávacího otvoru v předním nárazníku a full-LED světlometů (pro WRX Limited a všechna STI), natáčejících se podle úhlu natočení volantu. Na střeše jsou nově body pro upevnění střešního nosiče.

img-responsive

Omlazené WRX STI poznáte podle nové masky chladiče nebo LED světel. | foto: Subaru

Kabina dostala kvalitnější materiály, zadní loketní opěrka má integrované držáky nápojů, vnitřní madla dveří mají nový design a z ranku praktických změn je rychlejší odezva na dálkové otevírání kufru. Přístrojová deska se dočkala displeje s úhlopříčkou 5,9 palce, pro vrcholný model WRX Premium je nově k dispozici infotainment Starlink se sedmipalcovou obrazovkou. Snížila se rovněž úroveň hluku, pronikajícího do kabiny. Z bezpečnostní výbavy se sluší vypíchnout přepracovanou strukturu přední části, která zlepšuje bezpečnost posádky v případě čelního nárazu. Subaru WRX Limited, vybavené sobourem asistentů EyeSight, dostalo displej EAM s LED kontrolkami a promítáním nejdůležitějších údajů EyeSight na čelní okno, respektive systém AVH (Vehicle Hold), nahrazující Hill Holder a asistent rozjezdu do kopce.

Slabší WRX pokračuje s dvoulitrovým přeplňovaným Boxerem o výkonu 200 kW (272 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo bezestupňovým automatem Lineartronic a pohonem všech kol. Úpravou prošlo zavěšení, zajišťující lepší stabilitu a jízdní komfort, a také již zmíněná manuální převodovka. Ta má nižší tření a spolupracuje s jemněji fungující spojkou. Elektrický posilovač řízení nyní poskytuje přirozenější pocit z řízení, zároveň také došlo k jeho odlehčení. Volitelný balíček Premium přináší elektricky stavitelná sedadla Recaro, upravené brzdové destičky JURID, červené třmeny brzd a nový design 18palcových litých kol. Kvůli redukci hmotnosti postrádá balíček prosklenou střechu.

WRX STI rovněž zůstává u 2.5litrového přeplňovaného čtyřválce typu Boxer o výkonu 227 kW (309 k) v kombinaci s pohonem všech kol, nově s elektronicky ovládaným středovým diferenciálem s omezenou svorností, a vektorováním točivého momentu. Podobně jako u WRX došlo k úpravám na podvozku, STI zároveň dostalo silnější kotoučové brzdy Brembo se žlutými třmeny. Vůbec poprvé se u tohoto modelu objevují příplatková 19palcová kola s pneumatikami o rozměru 245/35, zajišťující agresivnější postoj a lepší ovládání v zatáčkách. Kromě výbavy Limited, kde jsou standardem, mají všechna další STI za příplatek dostupná sedadla Recaro. A na rozdíl od WRX uvidíme STI časem také v Evropě.

Vytisknout

Diskuze: Žijící rally legenda je po faceliftu vybroušeným diamantem. Má Subaru WRX STI vyšší výkon?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Honda Civic desáté generace přichází na český trh.

Nepříjemný šok. V zrcadle českých cen desátého Civicu se i Octavia zdá být levná

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud