Petrolheadská auta jsou na vymření a dalším na ráně je osmiválcový Mustang. Zachrání se?

ar6, 27. prosince 2016, 16:24 Google+

Světu automobilů vládnou elektřina, v lepším případě hybridy a downsizing. Pár jistot pro nadšeného petrolheada ale existuje, onou jistotou přitom myslíme auta s větším počtem válců a nejlépe atmosférickým plněním. Jedním z takových vozů je Ford Mustang, ovšem i jeho budoucnost se nyní ocitá na tenkém vlásku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Mustang s vidlicovým osmiválcem může být brzy minulostí.

Ford Mustang s vidlicovým osmiválcem může být brzy minulostí. | foto: Ford

Sdílejte článek

Nejnovější vydání Mustangu je první, oficiálně dovážené do Evropy i Velké Británie. Že je to velká událost ukazují nejen prodeje, ale například i nedávný test Richarda Hammonda v pořadu The Grand Tour. Jenomže i Mustanga může dojít, emise s tradičním pětilitrovým osmiválcem jsou vysoké a při trendu jejich celkového snižování (proto máme Mustanga i s přeplňovaným čtyřválcem) by se klidně mohlo stát, že za pár let podobné auto z nabídky modrého oválu zmizí.

Tuto myšlenku nicméně razantně vyvrací marketingová ředitele britského zastoupení značky Lisa Brankinová. „Chci si myslet, že lidé budou i za několik let chtít zábavné auto na víkendy, jakým je Mustang. Neumím si představit, že by Ford nevyráběl Mustanga s V8 pod kapotou,“ řekla Autocaru. Za pravdu jí dávají také prodeje nejen Mustangu, ale i Focusu RS. To jsou dva nejsportovnější modely v aktuální evropské nabídce Fordu.

Zároveň pod podle Barounové dokazuje i to, že ne všichni chtějí automobily s nejmodernějšími elektronickými pomocníky. A ani ona sama není například o autonomním řízení úplně přesvědčená, a to přesto, že Ford chce do roku 2021 představit svůj první samořídící model. „Nevěřím, že se plně autonomní vozidla budou na našich cestách objevovat ve velkém počtu. Minimálně ne v průběhu další dekády. Když autonomní technologie přijde, nebude se hned objevovat všude,“ uzavřela.

Vytisknout

Diskuze: Petrolheadská auta jsou na vymření a dalším na ráně je osmiválcový Mustang. Zachrání se?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Opel Insignia Grand Sport OPC

Opel Insignia Grand Sport by mohl dostat ostrou verzi OPC. Tohle je její podoba

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud