Kde Škoda končí, Lada pokračuje. Kalina NFR dostala něco, co by chtěl do Octavie RS každý

ar6, 23. prosince 2016, 23:31 Google+

Zatímco Škoda Octavia RS 230 disponovala v základu nejen výkonem 169 kW (230 k), ale také samosvorným diferenciálem, omlazená Octavia RS se stejným výkonem si na něj musí nechat zajít chuť. V tomto kontextu může leckoho překvapit, že mnohem levnější a slabší Lada Kalina NFR samosvor dostane.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada Kalina NFR má nově ve standardu samosvorný diferenciál.

Lada Kalina NFR má nově ve standardu samosvorný diferenciál. | foto: Lada

Sdílejte článek

Ladu Kalina NFR asi netřeba příliš dlouze představovat. Jedná se o aktuálně nejostřejší i nejrychlejší produkt AvtoVAZu, za jehož stavbou stojí oddělení Lada Sport. To se jinak soustředí především na stavbu závodních speciálů pro rally nebo WTCC. Že je NFR na Ladu velmi exkluzivním zbožím dokazuje i fakt, že letos jich bylo vyrobeno jen padesát.

Pod kapotou má pětidveřový hatchback čtyřválcovou šestnáctistovku o ne zrovna oslnivém výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 154 Nm. Tyto hodnoty stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximální rychlost 205 km/h. Na vozovku pak sílu přenáší pětistupňová manuální převodovka, která se však nyní dočkala zajímavého pomocníka. Do standardní výbavy všech nových Kalin NFR přibyl samosvorný diferenciál. To je prvek, který by si nejeden nadšenec přál i pro novou Octaviu RS.

Na dynamické parametry podle všeho samosvor vliv nemá, řidič si s ním ale užije větší zábavy za volantem, zároveň má jeho instalace pomoci jízdním vlastnostem a dynamice na kluzkém povrchu. Ostatní prvky, včetně bodykitu, 17palcových kol, upraveného podvozku, řízení nebo čtveřice kotoučových brzd (vpředu od Renaultu) zůstává stejná jako doposud. Magazín Autoreview pak informuje, že se nezvedla ani cena, NFR tak stále pořídíte za 850 000 rublů (cca 359 000 korun). A to je docela sympatická nabídka, nemyslíte?

Vytisknout

Diskuze: Kde Škoda končí, Lada pokračuje. Kalina NFR dostala něco, co by chtěl do Octavie RS každý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volvo S90 D5 AWD (2017)

Bezpečnost nových aut se má výrazně zlepšit. Požaduje to Evropská komise

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud