Takovou Insignii bychom chtěli i u nás! Proč z ní ale Australané nebudou nadšení?

ar6, 7. prosince 2016, 21:52 Google+

Opel Insignia Grand Sport je bezpochyby jedním z nejhezčích automobilů nejen ve střední třídě. Reprezentativnímu vzhledu by ale slušela nějaká ta výkonová špička, což přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k) splní jen těžko. V očekávání je sice příchod verze OPC, i ona ale dostane čtyřválec. A tak musíme své zraky posunout k některému z dvojčat, v tomto případě australskému.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Holden Commodore je dvojčetem Opelu Insignia, nabídne ale i vidlicový šestiválec.

Holden Commodore je dvojčetem Opelu Insignia, nabídne ale i vidlicový šestiválec. | foto: Holden

Sdílejte článek

Odhalení Opelu Insignia Grand Sport nepřineslo jen potěchu oka nad ladnými tvary německého liftbacku, ale i sourozence z opačných koutů světa. Fotky Vauxhallu, který bude opravdu jen tím přeznačením Opelem, najdete v našem původním článku. Souběžně se ale ukázal rovněž model s logem Holdenu. Jistě nemusíme říkat, že jde o australskou automobilku a kdo tamní automobilový průmysl trochu zná, toho rovněž nepřekvapí, že se Insignia jmenuje Commodore. Evropana tento model zcela určitě nadchne, Australan ale bude možná mírně rozladěn. Nebude to každopádně vzhledem, ten je až na loga úplně stejný jako u Opelu. Stejná poznámka platí také o interiéru, i když s volantem napravo.

Co byste o Holenu Commodore asi měli vědět je fakt, že byl typický pohonem zadních kol a výrobou ve své domovině. Novinka, jejíž prodej začne až v roce 2018, však ani jedno nenabídne. Stejně jako Insignia, i Commodore má pohon předních kol, doplněný o základní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v benzínovém i naftovém provedení. Produkci pak budou mít na starosti v Německu, kde „pouze“ vymění loga na karosérii a v interiéru. A teď ta příjemnější zpráva, která se bude jistě líbit především našincům. Commodore dostane vedle čtyřválců i 3.6litrový zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 230 kW (313 k) s točivým momentem 370 Nm. Sílu přenáší na všechna kola devítistupňový automat, další řešení, které Insignia nedostane. Jejím vrcholem sice bude OPC, pravděpodobně naladěné na 257 kW (350 k), tuto sílu ale bude dávat přeplňovaný čtyřválec.

Vzhledem k hmotnosti stávajícího Commodore shodila novinka dokonce téměř 200 kilogramů, základem ale zůstává stejná platforma jako u Opelu. Vedle pětidveřového liftbacku pak dorazí i praktické kombi.

Vytisknout

Diskuze: Takovou Insignii bychom chtěli i u nás! Proč z ní ale Australané nebudou nadšení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Renault Mégane GT

Ostrý Renault Mégane GT v naftové verzi? Už ho můžete mít

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud