Do Evropy přichází Honda Clarity Fuel Cell. Tesla má zřejmě problém

ar5, 6. prosince 2016, 09:30 Google+

Tento týden se do Evropy dostaly první kusy převratného modelu Honda Clarity Fuel Cell. Ten je poháněn vodíkem a je nejmodernějším vozidlem s nulovými emisemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Clarity Fuel Cell

Honda Clarity Fuel Cell | foto: Honda

Sdílejte článek

Konkrétně dorazilo na evropské území šest exemplářů. Ty budou předány zákazníkům v Londýně a Kodani v rámci demonstračního projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), jenž je částečně financován společným podnikem FCHJU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking).

Nový model Clarity Fuel Cell je vybaven nejnovějšími technologickými vymoženostmi v tomto oboru, alespoň to o novince říká sama Honda. Jedná se o první model s karoserií sedan, u kterého je palivový článek umístěn zcela pod kapotou, takže je v kabině dostatek prostoru pro pět cestujících. Při nedávném testu americké agentury EPA pak byl dokonce naměřen reálný dojezd na jedno natankování 589 km. U bezemisních vozů konkurečních výrobců tak Honda nemá vlastně konkurenci.

Thomas Brachmann, hlavní projektový inženýr společnosti Honda Research and Development a vedoucí programu Honda Clarity Fuel Cell v Evropě, uvedl: „Společnost Honda si neustále udržuje čelní pozici v oblasti technologie vodíkového palivového článku a má za sebou více než 30 let výzkumu a vývoje. Nástup těchto vozů v Evropě a účast společnosti Honda v programu HyFIVE jsou dalšími kroky k naplnění vize společnosti o plné komercializaci této technologie.

Cílem projektu HyFIVE je propagovat povědomí a přijímání technologie vozů s palivovými články a infrastruktury v celé Evropě. Po dokončení projektu bude 185 vozů s palivovými články od pěti výrobců v užívání soukromých a firemních zákazníků v Rakousku, Dánsku, Německu, Itálii, Švédsku a Velké Británii.

Model Clarity Fuel Cell představuje podle vedení Hondy vlastně to nejlepší z technologie „elektrifikovaného vozu“. Zároveň s tím výrobce zdůrazňuje závazek, který nedávno oznámil prezident společnosti Takahiro Hachigo: Ten si přeje, aby do roku 2030 byly dvě třetiny všech prodávaných vozů vybaveny elektropohonem.

Model Clarity Fuel Cell je vybaven vysokotlakým zásobníkem, ve kterém lze uchovávat vodík pod tlakem 70 MPa. To znamená větší objem uchovávaného vodíku a delší dojezd vozu. Kromě toho lze vysokotlaký zásobník rychle naplnit. Natankování totiž potrvá přibližně  tři minuty při tlaku 70 MPa a teplotě 20 stupňů Celsia. Díky těmto a dalším výhodám nabídne model Clarity Fuel Cell zákazníkům každodenní komfort, na který jsou zvyklí u svých běžných vozů s benzínovým nebo naftovým pohonem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Do Evropy přichází Honda Clarity Fuel Cell. Tesla má zřejmě problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Policejní Passat R36

ÚAMK chystá bič na řidiče bez filtru pevných částic. Situace je vážná!

Pneumatiky, ilustrační fotografie

Na zimních pneumatikách i po 1. dubnu? Zákon to nazakazuje ale...

Ford GT

Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

Anketa Flotila roku 2017

Volkswagen slaví úspěchy v anketě Flotila roku 2017

Ferrari 456 GT zapomenuté v Londýně

Dá se zapomenout na ulici Ferrari? V Londýně se to stalo

Seat představuje Atecu X-Perience.

Seat plánuje invazi do severní Afriky a Latinské Ameriky. S Atecou si věří

Nový SsangYong Rexton

SsangYong Rexton dostal po 16 letech nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan Pathfinder dostal nový design karosérie i interiéru.

SUV s atmosférickou V6 nevymřela, pro Nissan Pathfinder ale musíte za moře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  2. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  3. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

  4. 36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

  5. Co dělat, když si zničíte o výmol auto?

  6. TEST: Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Passat na francouzský způsob

reklama