Včera se uskutečnil již v pořadí čtvrtý ročník ankety České Auto (Auto, které bych si koupil). Ten se konal již po druhé v pražské Praga Aréně a my jsme nemohli chybět u slavnostního vyhlášení výsledků.
Ty vyhlašoval slavný český komentátor závodů Formule 1, Tomáš Richtr. Do soutěže bylo nominováno na padesát novinek, které přišly na český trh od loňského listopadu do konce letošního října. O vítězi hlavní i doplňkových kategorií rozhodla výhradně široká veřejnost. Mezi tu se proto počítají majitelé vozidel a také zájemci o ně.
Samotná soutěž vlastně vznikla před 3,5 lety, a to jako reakce na stále rostoucí stáří vozového parku v ČR. Jeho průměrná věková hranice totiž překračuje 14 let, což není zrovna málo. Součástí vyhlášení výsledků ankety byla i možnost, svézt se s některými vozy, které do ní byly nominovány. Díky tomu jsme mohli projet například nové Volvo S90 s naftovým čtyřválcovým motorem a označením D5.
Ještě než ale prozradíme výsledky všech vyhlášených kategorií, je nutné připomenout, že všechny předchozí tři ročníky ankety vyhrála pokaždé značka Škoda Auto. Ta ovšem letos neměla mezi nominovanými auty ani jednoho kandidáta.
Kategorie a jejich vítězové:Auto snů: Lamborghini Huracán Spyder
Auto pro partnera/ku: Audi Q2
Auto, které je nejšetrnější k přírodě: Toyota Prius (2017)
Auto, které je nejpraktičtější: Volkswagen Touran
Absolutním vítězem ankety České Auto 2016/17 se však stal nový Volkswagen Tiguan! Na druhém místě se umístil jeho menší bratr, kterým je model Touran. Na třetím místě se umístilo nové (a námi na krátkou chvíli otestované) Volvo S90. To má sesterskou a mnohem praktičtější verzi V90. Jejím konkurentem je proto Audi A6 Avant, popřípadě pětkové BMW ve verzi Touring.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?