DISKUZE K ČLÁNKU

Nissan vyvinul revoluční elektromobil, který nepotřebuje zásuvku

Nissan Note to má v Evropě nahnuté. Nová Micra se mu velikostně až nebezpečně přiblížila, hlavním objektem zájmu japonské automobilky jsou pak crossovery v čele s Jukem a Qashqaiem. A v takové konkurenci malé MPV prostě ztrácí. V Japonsku ale spolu s vizuálním faceliftem došlo i na revoluční technické řešení. Elektromotor, který nemusíte nabíjet ze zásuvky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mida

    mida

    178.209.152.XXX
    Já tomu vašemu popisu stavby pohonného ústrojí nějak nerozumím pane Matoušku. Mohl byste mi to prosím vysvětlit nějak lépe? Pokud kola pohání pouze elektromotor, tak k čemu je tam ten spalovák? Vy píšete, že dodává proud do baterií a z těch je energie vedena do pohonného ústrojí složeného z elektromotoru s měniči a spalovacího motoru. To jsem teda vůbec nepóňal 05

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Honza M.

      Honza M.

      90.179.49.XXX
      V podstatě je to tak, jak jste popsal prve. Elektromotor pohání kola a spalovací motor dodává šťávu bateriím, tedy nabijí je a supluje funkci klasické elektrické sítě. Možná k pochopení pomůže i následující obrázek - [odkaz na stránku] Pasáž kolem toho, že je energie přiváděna do ústrojí e-Power jsem převzal z tiskovky od Nissanu. Když to čtu několikrát za sebou, opravdu to působí poněkud zmatečně, takže v základu platí to, že elektromotor pohání auto, baterie pohání elektromotor a těm dodává sílu spalovací tříválec.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • mida

        mida

        178.209.152.XXX
        Ono je to ale Honzo zmatečné celé. Už na konci perexu píšete "Elektromotor, který nemusíte nabíjet ze zásuvky." . Elektromotor se ale přece nenabíjí, do elektromotoru se přivádí el. energie, nabíjí se akumulátory. To za prvé. Za druhé: "Sériový" hybrid je druh Full Hybridu, u něhož nelze pohánět kola jen samotným elektromotorem. U sériového je primárním zdrojem točivého momentu spalovací motor a elektromotor hraje pouze podpůrnou roli v okamžiku, kdy je síla spalováku nedostatečná. Naproti tomu "Paralelní" hybrid je konstruován tak, že elektromotor může sám, po určitou dobu samozřejmě, pohánět vozidlo napřímo, bez nutnosti připojení dalšího ústrojí pohonu. U obou těchto variant hybridního pohonu ale platí, že jak spalovací motor, tak i elektromotor jsou přímo mechanicky spojeny s koly vozidla. Za třetí: "Hlavní výhodou je fakt, že podobně, jako u ryzího elektromobilu..." toto platí v případě, že kola jsou propojena a tedy i poháněna jen a pouze elektromotorem a to je právě tento případ. Proč tedy píšete "podobně, jako u elektromobilu" když de-facto elektromobil popisujete?
        Nissan Note ve verzi e-Power je ryzí elektromobil, který si, na rozdíl od drtivé většiny konkurence, veze s sebou vlastní generátor el. energie v podobě spalovacího motoru a zásoby paliva pro něj.
        Hodně často jsou v tiskových zprávách uvedeny naprosté hovadiny, které novináři jen slepě kopírují a papouškují. Zpracovat tiskovou zprávu znamená si ji přečíst a uvedenou informaci zpracovat vlastními slovy, ne stylem "CTRL+C" - "CTRL+V", to ji jen bezmyšlenkovitě zkopírujete se všemi faktickými i pravopisnými chybami. Pokud se pak pod takový blábol podepíšete, škodíte nejen jen sám sobě, ale poškozujete i vlastní médium, v tomto případě web Autoroad.cz a jeho provozovatele a vlastníka.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit
        • Honza M.

          Honza M.

          90.179.49.XXX
          Určitě jsem jen slepě nezkopíroval tiskovou zprávu, ano, měl jsem jí otevřenou, ale až na tu problematickou pasáž, kterou zmiňujete v prvním příspěvku, jsem žádnou část přímo nepřekopíroval. Vedle české jsem si k tomu otevřel i zahraniční, kterou Nissan vydal, v tomto případě anglickou a japonskou. Tak, jak popisuji ústrojí já, popisuje ústrojí i Nissan. S pojmenováním sériového hybridu nemáte pravdu, cituji největší specializovaný web na automobily s alternativním pohonem u nás hybrid.cz "Sériový hybrid je takový typ konstrukce hybridního auta, která má blíže k čistému elektromobilu. Spalovací motor zde totiž slouží pouze jako generátor energie pro elektromotor, případně baterie." A to je přece přesně tento Nissan, no ne?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Nahlásit

Aktuálně

Policejní Passat R36

ÚAMK chystá bič na řidiče bez filtru pevných částic. Situace je vážná!

Pneumatiky, ilustrační fotografie

Na zimních pneumatikách i po 1. dubnu? Zákon to nazakazuje ale...

Ford GT

Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

Anketa Flotila roku 2017

Volkswagen slaví úspěchy v anketě Flotila roku 2017

Ferrari 456 GT zapomenuté v Londýně

Dá se zapomenout na ulici Ferrari? V Londýně se to stalo

Seat představuje Atecu X-Perience.

Seat plánuje invazi do severní Afriky a Latinské Ameriky. S Atecou si věří

Nový SsangYong Rexton

SsangYong Rexton dostal po 16 letech nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

reklama
reklama

Doporučujeme

reklama