DISKUZE K ČLÁNKU

Nissan vyvinul revoluční elektromobil, který nepotřebuje zásuvku

Nissan Note to má v Evropě nahnuté. Nová Micra se mu velikostně až nebezpečně přiblížila, hlavním objektem zájmu japonské automobilky jsou pak crossovery v čele s Jukem a Qashqaiem. A v takové konkurenci malé MPV prostě ztrácí. V Japonsku ale spolu s vizuálním faceliftem došlo i na revoluční technické řešení. Elektromotor, který nemusíte nabíjet ze zásuvky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mida

    mida

    178.209.152.XXX
    Já tomu vašemu popisu stavby pohonného ústrojí nějak nerozumím pane Matoušku. Mohl byste mi to prosím vysvětlit nějak lépe? Pokud kola pohání pouze elektromotor, tak k čemu je tam ten spalovák? Vy píšete, že dodává proud do baterií a z těch je energie vedena do pohonného ústrojí složeného z elektromotoru s měniči a spalovacího motoru. To jsem teda vůbec nepóňal 05

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Honza M.

      Honza M.

      90.179.49.XXX
      V podstatě je to tak, jak jste popsal prve. Elektromotor pohání kola a spalovací motor dodává šťávu bateriím, tedy nabijí je a supluje funkci klasické elektrické sítě. Možná k pochopení pomůže i následující obrázek - [odkaz na stránku] Pasáž kolem toho, že je energie přiváděna do ústrojí e-Power jsem převzal z tiskovky od Nissanu. Když to čtu několikrát za sebou, opravdu to působí poněkud zmatečně, takže v základu platí to, že elektromotor pohání auto, baterie pohání elektromotor a těm dodává sílu spalovací tříválec.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • mida

        mida

        178.209.152.XXX
        Ono je to ale Honzo zmatečné celé. Už na konci perexu píšete "Elektromotor, který nemusíte nabíjet ze zásuvky." . Elektromotor se ale přece nenabíjí, do elektromotoru se přivádí el. energie, nabíjí se akumulátory. To za prvé. Za druhé: "Sériový" hybrid je druh Full Hybridu, u něhož nelze pohánět kola jen samotným elektromotorem. U sériového je primárním zdrojem točivého momentu spalovací motor a elektromotor hraje pouze podpůrnou roli v okamžiku, kdy je síla spalováku nedostatečná. Naproti tomu "Paralelní" hybrid je konstruován tak, že elektromotor může sám, po určitou dobu samozřejmě, pohánět vozidlo napřímo, bez nutnosti připojení dalšího ústrojí pohonu. U obou těchto variant hybridního pohonu ale platí, že jak spalovací motor, tak i elektromotor jsou přímo mechanicky spojeny s koly vozidla. Za třetí: "Hlavní výhodou je fakt, že podobně, jako u ryzího elektromobilu..." toto platí v případě, že kola jsou propojena a tedy i poháněna jen a pouze elektromotorem a to je právě tento případ. Proč tedy píšete "podobně, jako u elektromobilu" když de-facto elektromobil popisujete?
        Nissan Note ve verzi e-Power je ryzí elektromobil, který si, na rozdíl od drtivé většiny konkurence, veze s sebou vlastní generátor el. energie v podobě spalovacího motoru a zásoby paliva pro něj.
        Hodně často jsou v tiskových zprávách uvedeny naprosté hovadiny, které novináři jen slepě kopírují a papouškují. Zpracovat tiskovou zprávu znamená si ji přečíst a uvedenou informaci zpracovat vlastními slovy, ne stylem "CTRL+C" - "CTRL+V", to ji jen bezmyšlenkovitě zkopírujete se všemi faktickými i pravopisnými chybami. Pokud se pak pod takový blábol podepíšete, škodíte nejen jen sám sobě, ale poškozujete i vlastní médium, v tomto případě web Autoroad.cz a jeho provozovatele a vlastníka.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit
        • Honza M.

          Honza M.

          90.179.49.XXX
          Určitě jsem jen slepě nezkopíroval tiskovou zprávu, ano, měl jsem jí otevřenou, ale až na tu problematickou pasáž, kterou zmiňujete v prvním příspěvku, jsem žádnou část přímo nepřekopíroval. Vedle české jsem si k tomu otevřel i zahraniční, kterou Nissan vydal, v tomto případě anglickou a japonskou. Tak, jak popisuji ústrojí já, popisuje ústrojí i Nissan. S pojmenováním sériového hybridu nemáte pravdu, cituji největší specializovaný web na automobily s alternativním pohonem u nás hybrid.cz "Sériový hybrid je takový typ konstrukce hybridního auta, která má blíže k čistému elektromobilu. Spalovací motor zde totiž slouží pouze jako generátor energie pro elektromotor, případně baterie." A to je přece přesně tento Nissan, no ne?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Nahlásit

Aktuálně

Honda Civic desáté generace přichází na náš trh.

Honda prohnala Civic i Jazz přísnějšími testy spotřeby a emisí. Jak dopadly?

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev A-3 "Naděžda": Ruský způsob, jak zachraňovat sestřelené piloty i ztracené kosmonauty

Chevrolet nabízel již v šedesátých letech zabudované tekuté sněhové řetězy

Sněhové řetězy na tlačítko? Chevrolet bojoval se zimou originálně, zákazníky však nezaujal

Děsivě vypadající situace na dálnici při rychlosti 144 km/h. Posádka může být vděčná za rychlé reakce řidiče

VIDEO: Ve 144 km/h ztratil kontrolu nad vozem, před katastrofou zachránily pár jen rychlé reakce

Ilustrační foto

Jak vypadají nejdelší dálnice světa? Mnohem lépe, než "krátká" česká D1

Ilustrační foto (Ukázka bezpečnostního asistenta Toyota Safety Sense)

Autonomní bezpečnostní systémy se vyplácí, už nyní výrazně snižují počty dopravních nehod

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama