Škoda Kodiaq je již všem známou novinkou a prakticky již dnes o ní víme všechny potřebné informace. Časem má dorazit i luxusní provedení Laurin & Klement anebo verze Coupe.
Druhá zmíněná však bude podle posledních zpráv dostupná i v ČR. Jeho druhé karosářské provedení kupé však bude určeno především pro Čínu. Tam má konkurovat již zavedenému hráči v podobě BMW X4. A jelikož spekulace ohledně podoby další varianty Kodiaqa nabírají na obrátkách, máme tady zatím její nejdokonalejší ztvárnění.
Má ho na svědomí slavný designér Theophilus Chin a jde tady o pohled z boku. Právě ten ukazuje, jak moc odlišný vlastně Kodiaq Coupe může být. Zcela jistě se zachová aktuální podoba přídě, naopak střecha dostane upravenou zadní linii, což obnáší drobné retuše zadních světel a lehké zmenšení objemu zavazadelníku.
A by tuhle krásku mohlo vlastně pohánět? Musíme si připomenout, že standardní verze vozu nabídne pět motorů – tři zážehové TSI a dva vznětové TDI. A jelikož se jedná o "sportovnější" verzi, lze počítat s výkonnějšími jednotkami, tedy například naftovým dvoulitrem o výkonu 190 koní. Z benzinové nabídky přichází v úvahu dvoulitr TSI o výkonu 220 koní. Ten zatím nenajdeme ani u standardního Kodiaqa, ovšem u verze Coupe by se tak stát mohlo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?