Nedávné zprávy o vývoji přiostřeného Fordu Focus RS500 rozjásaly nejednoho fanouška značky. Nově se ale Ford nechal slyšet, že je vše tak trošku jinak.
Pamatujete si na dobu, kdy snad všechny motoristické redakce světa obdivovaly druhou generaci Focusu RS v edici 500 s matně černým lakem? Pokud je vaše odpověď kladná, pak vás nedávná zpráva o oživení této edice musela doslova nažhavit.
V aktuální generaci Focusu RS ale podle nových zpráv edici s pětistovkou v názvu neuvidíme. A co tak najednou? Podle britského magazínu Autocar se vedení Fordu bojí, zda si auto najde dostatek zákazníků. Zkrátka jde o jeho velký odbyt, který není díky sílící konkurenci zaručen.
Dokonce se Ford bojí toho, že by ostřejší RS mohl svými dovednostmi a výkonem dosahovat kvalit Mustangu GT. To někomu může přijít jako naprostá blbost, jenže například v USA by prodeje Focusu RS500 mohli klidně převýšit odbyt Mustanga. Američané jsou někdy podivný národ a proč nekoupit prostornější a podobně divoké auto za podobnou cenu...
A co když se náhodou hrozba vyplní a ostrý RS500 nepřijde? Pak vám zbude jedna jediná možnost. Svěřit svůj nový Focus RS do rukou firmy Mountune. Ta umí nabídnout výkon až 375 koní a není to tak dávno, co jsme vás o tomhle úpravci informovali.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?