Nedávné zprávy o vývoji přiostřeného Fordu Focus RS500 rozjásaly nejednoho fanouška značky. Nově se ale Ford nechal slyšet, že je vše tak trošku jinak.
Pamatujete si na dobu, kdy snad všechny motoristické redakce světa obdivovaly druhou generaci Focusu RS v edici 500 s matně černým lakem? Pokud je vaše odpověď kladná, pak vás nedávná zpráva o oživení této edice musela doslova nažhavit.
V aktuální generaci Focusu RS ale podle nových zpráv edici s pětistovkou v názvu neuvidíme. A co tak najednou? Podle britského magazínu Autocar se vedení Fordu bojí, zda si auto najde dostatek zákazníků. Zkrátka jde o jeho velký odbyt, který není díky sílící konkurenci zaručen.
Dokonce se Ford bojí toho, že by ostřejší RS mohl svými dovednostmi a výkonem dosahovat kvalit Mustangu GT. To někomu může přijít jako naprostá blbost, jenže například v USA by prodeje Focusu RS500 mohli klidně převýšit odbyt Mustanga. Američané jsou někdy podivný národ a proč nekoupit prostornější a podobně divoké auto za podobnou cenu...
A co když se náhodou hrozba vyplní a ostrý RS500 nepřijde? Pak vám zbude jedna jediná možnost. Svěřit svůj nový Focus RS do rukou firmy Mountune. Ta umí nabídnout výkon až 375 koní a není to tak dávno, co jsme vás o tomhle úpravci informovali.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?