PRVNÍ DOJMY: Malé auto podle našich představ! Kia Rio vsadila na ty správné karty

ar6, 19. října 2016, 15:56 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Kia Rio je jednou z nejdůležitějších novinek letošního automobilového podzimu. Konkurent Fabie, Pola, Corsy nebo Clia ve čtvrté generaci zase o něco vyspěl a některými detaily nepokrytě překonává i o segment větší Cee’d. Jde ale celkově o tak dobré auto, jak tvrdí papírové předpoklady?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Kia Rio bude patřit k čelním představitelům segmentu malých automobilů.

Nová Kia Rio bude patřit k čelním představitelům segmentu malých automobilů. | foto: Jan Matoušek, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Poslední modely s logem Kia na kapotě patří k designově velice atraktivním nejen ve svých segmentech. Není se tak co divit, že si nové Rio z SUV Sportage a Niro nebo řady Optima půjčuje nejeden detail karosérie. A jakkoliv mohl vzhled karosérie na fotkách působit řekněme lehce kontroverzně, realita je prakticky diametrálně odlišná. Kia vtiskla Riu svébytnou a zapamatovatelnou tvář, na rozdíl od Sportage dokonce ani nepřekáží kontrast delší kapoty a kraťoučkého zadního převisu. Zvláště v červeném laku vyniknou lesklá černá maska chladiče, černá příčka v nasávacím otvoru nebo decentní difuzor. Na první pohled dále zaujmou do boků protažené světlomety s LEDkami pro denní svícení ve tvaru písmene U nebo skupinové svítilny s šípovitou optikou. Ta se Korejcům opravdu mimořádně povedla. Zvykat si tak možná někteří budou jen na viditelné a dosti velké madlo pod logem značky pro otevírání kufru. K decentní odtokové hraně mezi světlomety se nám moc nehodí.

Vysoko zasahující nárazník by na fotkách mohl budit dojem zbytečně vysoké nakládací hrany kufru, opak je ale pravdou. K 325 litrům se dostane relativně snadno, potěší také nastavitelná mezipodlaha, která ale nejspíše nebude součástí všech výbavových stupňů. Největší překvapení si ale Rio schovává v oblasti zadních sedadel. Pokud se na ně usadíte přes jinak docela úzké dveře (v segmentu ale nejde o nic neobvyklého), dostane se Vám až nebývalého prostoru pro kolena i pro hlavu. Především před koleny je v Riu možná i o chlup více prostoru než v Hyundai i30, Kia také docela výrazně překonává nový Citroën C3 a Nissan Micra, jejichž premiéry hostilo rovněž pařížské výstaviště. Je pravdou, že už délka 4065 milimetrů a rozvor 2580 milimetrů nepodívají, že by uvnitř mohlo být skutečně dost prostoru, osobní zkušenost je ale osobní zkušenost. Posez navíc není jen nouzový na několik kilometrů, vzadu se sedí velice pohodlně a vydržet tam i delší cestu by tak nemusel být větší problém.

Jestliže byla v úvodu řeč o větším Cee’du, pak ony hodnotnější detaily naleznete především v oblasti palubní desky, respektive ovladačů klimatizace, ventilace a dalších funkcí. Ty se designérům povedly ze vzhledového i funkčního hlediska náramně. Jednotvárnost tmavých, ale kvalitní plastů palubní desky rozbijí stříbrná linka kolem lesklého černého panelu s výdechy ventilace a infotainmentem. A ten je právě možná největším záporem prostoru kolem řidiče. Systém se sedmipalcovým displejem (základem je rádio s úhlopříčkou pět palců) sice reaguje na povely příkladně rychle a kvůli klasickým knoflíkům má i příjemné ovládání, samotná obrazovka ale trochu nepřirozeně vystupuje ze středové konzole. U takového Mercedesu nebo Fiatu Tipo to příliš nevadí, displej je tenký a navíc svým tvarem připomíná tablet nebo chytrý telefon, Kia ale vsadila na možná odolnější, ale rovněž širší konstrukci, navíc s obdélníkovým tvarem. Do celkové atmosféry kabiny se nám řešení zkrátka příliš nehodí. Na druhou stranu umístěním takto nahoru odpadl problém se středovou konzolí, tlačící řidiče do pravého kolene. Jako povedené musíme zhodnotit volant s optimální tloušťkou věnce a čitelné budíky v ideální velikosti.

Bohatá nabídka pohonných jednotek čítá atmosférické čtyřválce o objemu 1.25 a 1.4 litru, dvě verze přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI a dvě verze naftové 1.4 CRDi. Všechny motory mají manuál o pěti nebo šesti stupních, využití dvouspojkového automatu je zatím ve hvězdách. Prodej začne v prvním kvartále příštího roku, s příznivou cenovou politikou se ale dá už teď s jistotu tvrdit, že Fabia nebude mít klidné spaní. Čtvrté pokračování Kie Rio totiž není jen papírově jedním z nejlepších aut svého segmentu.

Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ DOJMY: Malé auto podle našich představ! Kia Rio vsadila na ty správné karty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Seat Ateca Cupra nachytali britští novináři na prezentaci omlazeného Leonu.

Ostrá Ateca Cupra není jen spekulace! Jednu takovou má čelní představitel Seatu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud