Mnozí z vás se jistě těší na druhou generaci Dacie Duster, jenže ještě než přijde, máme tady jednu její speciální edici.
Tou je provedení Adventure a je určeno pro Indii. Právě tam se vůz prodává se znakem Renaultu a jak se tak díváme na fotky, je poměrně škoda, že tohle se zatím nedostalo do Evropy. Duster Adventure dostane černé plastové lemy karoserie nebo přední nárazník s extra párem mlhovek.
Chybět nebude ani ochranný plát v laku Outback Bronze ve spodní části vozu. Stejný lak pak najdeme na střešních ližinách. Aby toho nebylo málo, indická verze Dusteru má dvoubarevná litá kola, grafické polepy na C sloupku a v interiéru se ocitlo modré čalounění.
V kabině pak nechybí oranžové doplňky, jako jsou výdechy klimatizace nebo na oranžový přístrojový štít. A co se ukrývá pod kapotou? Duster Adventure Edition bude dostupný výhradně s 1,5litrovým turbodieselem o výkonu 86 nebo 110 koní.
Obě výkonové verze lze spárovat s manuální převodovkou. Slabší provedení pak nabídne pohon předních kol, u silnější verze naopak Indové dostanou systém 4x4. Otázkou pak jen zůstává, zda se koncern Renault / Dacia rozhoupe a pošle tuhle edici i do Evropy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?