Japonská automobilka Honda a společnost Kabuhi se dali dohromady a výsledkem spolupráce se stalo první vozidlo na světě vytištěné na 3D tiskárně.
Jedná se o elektromobil Micro Commuter, který byl vyroben za pomoci vytisknutých dílů na tiskárně s technologií 3D. Elektro vozítko se představilo během nedávné prezentace ve Velké Británii. Nový městský vůz však nebude pouhým konceptem, počítá se totiž s tím, že Commuter bude určen pro převoz cukrovinek u firmy Toshimaya.
Základní konstrukce vozu je vyrobena z tuhého lehkého rámu, který poskytla Honda. Díly vozu však vytiskla tiskárna a pak už jen stačilo vůz sestavit jako takové Lego. Kabina pojme výhradně řidiče, přičemž zbytek místa ve voze tvoří úložný prostor.
Co se týče pohonu, o ten se postara opět Honda. Ta instalovala do auta elektrické baterie o výkonu 11 kW, takže tohle vozítko je určeno hlavně pro cestování na krátké vzdálenosti. Podle výrobce se má na jedno nabití podařit ujet až 80 kilometrů, a to bez jediného gramu emise.
Možná vás překvapí, že tohle pidi auto ze sebe dokáže vyždímat maximální rychlost až 70 km/h. K plnému nabití vozu postačí tři až sedm hodin, přičemž záleží na použitých technologiích. Otázkou je, kdy se tiskárnou vytisklé auto dostane do produkce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.