S překvapivou zprávou přišla automobilka Ford. Díky hádce s kandidátem na amerického prezidenta Donaldem Trumpem, se totiž výrobce prořekl, že hodlá vyrábět nové Bronco.
Za vše může reakce Trumpa, který si postěžoval, že Ford přesouvá výrobu z USA do Mexika. Právě tam se mají v budoucnu produkovat modely Focus a C-Max, což má za následek snížení pracovní síly v USA. Ke všemu se vyjádřil Bill Ford, výkonný ředitel Fordu. Ten řekl, že Ford je po krizi schopen znovu začít najímat nové zaměstnance v USA.
K problému s pracovními místy se vyjádřil i Bill Johnson, což je pro změnu šéf Mezinárodní unie pracovníků pro automobilový, letecký a zemědělský průmysl. Ten řekl, že nerad vidí fakt, že se výroba aut přesouvá do Mexika, ale modely Ranger a Bronco zabezpečí budoucnost všech zaměstnanců v závodu v Michiganu.
Právě touto větou se odstartovala mánie okolo nové generace slavného offroadu. Středně velké SUV tu navíc bylo s námi po dobu pěti generací, a to v letech 1966 do 1996. Plánovaná šestá generace tak vstoupí do výroby někdy v letech 2018 až 2019. Od roku 1996 přitom bylo odhaleno již několik konceptů nového Bronca, jenže až doposud se Ford vyhýbal jeho opětovné výrobě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?