Někteří z vás jistě zaregistrovali fakt, že na světě jezdí první nový Superb s výkonem přes 350 koní. Ten má na svědomí firma ShifTech Engineering a bílý kombík na první pohled nevypadá nikterak nápadně.
Jenže dnes tu máme ještě něco šílenějšího. Na serveru youtube.com se totiž objevilo video uživatele se jménem Martin Krýsl. Ten zde zveřejnil video, na kterém vidíme jeho nový Superb také s motorem motorem 2,0 TSI. Výkon 280 nebo 353 koní ale určitě nečekejte, pan Krýsl totiž chtěl opravdu něco pořádného
Už z našeho testu klasické verze s výkonem 280 koní víme, že Superb je s tímhle motorem dostatečně zběsilý na to, aby si jeho posádka mohla užívat pořádné porce adrenalinu. Co se ale stane v případě, že se výkon posune ještě o 80 koní výše? To ukazuje právě videosnímek, který jasně dává najevo, jakou dynamikou tenhle Superb oplývá.
S jistotou se dá říci, že i díky pohonu 4x4 stíhá tahle dálniční raketa zrychlit z nuly na dvoustovku pod dvacet sekund. A právě takový čas už řadí tuhle škodovku mezi top ligu, ve které se pohybují jen ti nejlepší. Otázkou pak je, jestli se tuning v podání firmy APR neprojeví na menší životnostni kompomentů motoru. Není to totiž tak dávno, co se objevil případ poladěného Seatu Leon Cupra 280, kterému při plné zátěži a závodu s Porsche 911 na okruhu Nurburgring vypověděl službu motor...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.