Přímo na letošním ročníku pařížského autosalonu se kromě několika novinek na stánku Škody Auto představila i jedna zajímavá informace. Ta se týká dlouho diskutovaného Superbu RS a nejen jeho...
Se vším přišel šéf vývoje značky Christian Strube. Ten prozradil, že by rád vyvinul ostrou verzi současného Superbu. K tomu by však moc rád přidal také ostré provedení nedávno představeného sedmimístného SUV Kodiaq.
Jde hlavně o to, že od počátku premiéry nového Superbu se spekulovalo o tom, zda se nakonec představí ostrá varianta RS. Defacto se to stalo po krátké době s představením varianty s motorem 2.0 TSI o výkonu 280 koní, jenže podvozek a další části této verze nejsou úplně schopny sportovního chování.
Navíc, modely se znáčkem vRS táhnou prodeje celé modelové řady Octavia. Ostrý Superb je prý skoro jistotou a je otázkou, zda se jí dočká i Kodiaq. Důležitou informací je i fakt, že větší část prodejů tvoří plně vybavené automobily, takže verze RS a Laurin & Klement vlastně mají své velké opodstatnění.
My jen doufáme, že Octavia RS nezůstane časem osamocena v nabídce a brzy jí doplní větší Superb s vyšším výkonem a sportovním podvozkem. Rychlé české SUV by pak mohlo být také přínosem, protože takový typ v nabídce škodovky zatím chybí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?