Překvapení se konat nebude. Jeep v Paříži sází na jistotu

ar6, 25. září 2016, 00:03 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Jeep letos slaví pětasedmdesáté narozeniny a je jisté, že jejich připomínky se dočkáme také na nadcházejícím pařížském autosalonu. Chybět ale nebudou ani novinky, byť téměř výhradně jen ty evropské. Facelift Grand Chrokee i limitované edice modelů Renegade a Cherokee už totiž byly k vidění v USA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Grand Cherokee Trailhawk

Jeep Grand Cherokee Trailhawk | foto: Jeep

Sdílejte článek

Jeep Grand Cherokee patří v Evropě ke stálicím mezi luxusními SUV té největší velikosti. Pro nový modelový rok se dočkal několika zajímavých novinek, skrývající se především za specifickými verzemi. Pro všechny modely jsou ale společné nové okolí mlhovek a přepracovaná maska chladiče. Asi nejzajímavějším provedením je Trailhawk, přinášející více robustnosti a terénního vzezření. Ostatně, tyto vlastnosti má také u modelů Renegade a Cherokee. Největší Jeep se vizuálně pyšní dále upravenou maskou chladiče, kapotou, zrcátky a ližinami v šedém odstínu Natural, robustnějšími nárazníky a několika logy Trailhawk a Trail Rated. Hlavní novinku však představují 18palcová kola se speciálními pneumatikami Goodyear Adventure s kevlarovými výztuhami.

Uvnitř se skví sportovní sedačky, čalouněné černou kůží a semišem, doplněné o červené akcenty. Ty najdeme rovněž ve dveřích a na středové konzoli. Palubní desku dále zdobí dekory v klavírní černi, standardem je potom 8,4palcová obrazovka infotainmentu UConnect, zobrazující také specifické informace pro jízdu v terénu (výška podvozku nebo zvolený jízdní režim). Na volantu nechybí logo Trailhawk. Po technické stránce je standardem vzduchové odpružení Quadra-Lift a řízení rychlosti vozu při vyjíždění i sjíždění svahů prostřednictvím pádel pod volantem místo klasických pedálů. V terénu se také jistě budou hodit světlá výška 274 miilimetrů, přední nájezdový úhel 29,8 stupně a zadní nájezdový úhel 22,8 palce. Pod kapotou v Paříži vystaveného modelu bude třílitrový šestiválec MultiJet o výkonu 184 kW (250 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem a samozřejmě pohonem všech kol.

img-responsive

Jeep Grand Cherokee v luxusní variantě Summit. | foto: Jeep

Tak trochu z opačného konce nabídky je luxusní Grand Cherokee Summit se specifickou přední částí, LED mlhovkami a 20palcovými leštěnými koly. Uvnitř je za příplatek dodáváno čalounění kůží Laguna ve čtyřech barevných verzích (kombinace šedé a modré, černá, hnědá a tmavě hnědá). Standardem budou usní Nappa čalouněná palubní deska a výplně dveří, respektive kůží Laguna potažená sedadla, s kontrastním prošíváním. Chybět nemají semišový strop, akustická okna, potlačování nežádoucích zvuků nebo specifické koberečky. Exkluzivně pro tuto výbavu je dodáván audiosystém Harman Kardon s devatenácti reproduktory, prostorovým zvukem a výkonem 825 W. O pohon se starají třílitrový šestiválec MultiJet s výkonem 184 kW (250 k), 3.6litrový zážehový šestiválec Pentastar o výkonu 213 kW (290 k) nebo 5.7litrový osmiválec HEMI s výkonem 259 kW (352 k). V každém případě jsou standardem osmistupňový automat, vzduchové odpružení a pohon všech kol Quadra-Drive II. Bezpečnost pak mají na starosti upozornění při vybočení z jízdního pruhu, parkovací asistent a kamerové sledování přívěsu.

Vrcholem nabídky Grand Cherokee bude již tradičně provedení SRT. To má v nasávacím otvoru nebo masce chladiče aktivní klapky pro lepší proudění vzduchu k motoru. Ten má již tradičně osm válců a objem 6.4litru, maximální výkon 344 kW (468 k) doplňuje točivý moment 624 Nm. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol akceleruje SUV na 100 km/h za méně než 5 sekund, maximální rychlost je potom 257 km/h. Novinkou je rozhraní Performance Pages pro multimediální systém, jehož prostřednictvím jsou zaznamenávány časy a další detaily jízdy.

Zmodernizované Grand Cherokee doplní na stánku hned dvě zajímavá provedení modelu Renegade. Desert Hawk vychází z verze Trailhawk a vedle pískové barvy (k dispozici další tři odstíny) má speciální grafiku, včetně americké vojenské hvězdy, 17palcová litá kola a několik off-roadových prvků. Uvnitř čekejte bohatší výbavu nebo příplatkovou panoramatickou střechu My Sky. O pohon se stará dvoulitr MultiJet o výkonu 125 kW (170 k) s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol Jeep Active Drive Low. Volič Selec-Terrain dostal režim Rock a rovněž asistent pro sjíždění z kopců. Druhou speciální verzi má na svědomí Mopar, který se postaral rovněž o úpravu Wrangler Rubicon. Pro zájemce o silniční Renegade je určena kombinace 1.6 MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), pohonu předních kol a šestistupňového dvouspojkového automatu. I díky systému stop & start je průměrná spotřeba jen 4,5 l/100 km. Poslední novinku představuje Cherokee Night Eagle II, vycházející z výbavy Limited. Hlavním poznávacím znamením jsou černě lakované prvky exteriéru ve spojení s jednou z pěti barev a 18palcovými litými koly. Kabina má kožená sedadla, vpředu s vyhříváním, odvětráváním a elektrickým nastavováním, sedmipalcový TFT displej mezi budíky a 8,4palcovou obrazovku infotainmentu UConnect. Chybět nebude ani další výbava, včetně bezpečnostních asistentů. Pod kapotou se objeví 2.2 MultiJet o výkonu 147 kW (200 k) s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol Active Drive I.

Vytisknout

Diskuze: Překvapení se konat nebude. Jeep v Paříži sází na jistotu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Kaipan Baby je novým roadsterem pro patnáctileté.

Rychlosti ani krásy moc nepobral. Kaipan Baby je nový český sporťák pro bohaté

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud