Zaujal vás nový Kodiaq, ale i tak si říkáte, že jeho rozměry a cena nejsou úplně vaše krevní skupina? Pak by vám mohla vyhovět zmenšenina s názvem Fabiaq.
Ne, opravdu se nejedná o žert, takový model byl vážně stvořen, ačkoliv ne ve skutečnosti, ale v počítačovém programu. Škoda Auto totiž musí nahradit stávající první generaci modelu Yeti a k té příležitosti se návrhář Theophilus Chin dal do práce a vytvořil speciální samostatný model.
Auto vzniklo na základech současné Fabie a prakticky se jedná o malé SUV, které by mohlo být konkurentem pro Hyundai i20 Cross nebo Jeep Renegade. Už jen název Fabiaq naznačuje fakt, že inspirací je velký a nedávno představený Kodiaq. Při pohledu na záď je pak podoba se sesterským koncernovými vozy tak patrná, že to snad ani není možné.
Autu nechybí ochranné plasty, vyšší světlá výška a litá kola z modelu Yeti Monte Carlo. Otázkou je, zda se tohohle výtvoru skutečně dočkáme, protože nový Yeti je vývoji a pro dobrodružné povahy je tady už oplastovaná Fabia ScoutLine, která ačkoliv nemá pohon všech kol, plní funkci drsného rodinného kombi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.