Zaujal vás nový Kodiaq, ale i tak si říkáte, že jeho rozměry a cena nejsou úplně vaše krevní skupina? Pak by vám mohla vyhovět zmenšenina s názvem Fabiaq.
Ne, opravdu se nejedná o žert, takový model byl vážně stvořen, ačkoliv ne ve skutečnosti, ale v počítačovém programu. Škoda Auto totiž musí nahradit stávající první generaci modelu Yeti a k té příležitosti se návrhář Theophilus Chin dal do práce a vytvořil speciální samostatný model.
Auto vzniklo na základech současné Fabie a prakticky se jedná o malé SUV, které by mohlo být konkurentem pro Hyundai i20 Cross nebo Jeep Renegade. Už jen název Fabiaq naznačuje fakt, že inspirací je velký a nedávno představený Kodiaq. Při pohledu na záď je pak podoba se sesterským koncernovými vozy tak patrná, že to snad ani není možné.
Autu nechybí ochranné plasty, vyšší světlá výška a litá kola z modelu Yeti Monte Carlo. Otázkou je, zda se tohohle výtvoru skutečně dočkáme, protože nový Yeti je vývoji a pro dobrodružné povahy je tady už oplastovaná Fabia ScoutLine, která ačkoliv nemá pohon všech kol, plní funkci drsného rodinného kombi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?