Opel Cascada v Česku určitě nepatří k nejpopulárnějším autům, vždyť za prvních osm měsíců letošního roku si čtyřmístný kabriolet našel jen devět nových majitelů. Jinde v Evropě je ale situace podstatně lepší, proto německý blesk přichází s novou edicí Supreme, zaměřující na styl a luxus.
Velkých a přitom cenově dostupných kabrioletů je na našem trhu jako šafránu. Jedním takovým je Opel Cascada, představený před více než třemi lety na ženevském autosalonu. Přesto se zdá, že je tu model s námi výrazně déle, Astra, z níž Cascada vychází, totiž již stihla generační výměnu s novým interiérem. Ten je vlastně asi největším kamenem úrazu, množství tlačítek totiž v dnešní „displejové“ době zkrátka nepotěší. Místo omlazovací kúry ale na scénu přichází speciální edice Supreme.
Ta je určená pro ty, kteří se nespokojí s obyčejnou výbavou, ale chtějí něco navíc. Tím něčím mohou být například laky karosérie – červená Pull Me Over, bílá Summit nebo černá Meet Kettle – v kombinaci s černými zrcátky a maskou chladiče. 20palcová litá kola jsou ve dvoubarevném provedení a doplňují tak okolí mlhovek a zadní lištu mezi světly v barvě karosérie. Zachována zůstala plátěná v černé barvě a provedení Acoustic, která se složí za 17 sekund až do rychlosti 50 km/h.
Kabina se inspirovala linkami ženevského konceptu GT, v podstatě jde ale jen o sedadla, výplně dveří a palubní desku s červeným prošíváním. Tomu kontrastují lesklé černé dekorační plochy, respektive potah volantu, hlavice řadicí páky a středové konzole ve stejném odstínu. Mezi příplatky se objevují například ergonomická sedadla AGR v kůži Sienna nebo volant, potažený stejnou usní. S jakými motory a hlavně jakou cenou se Cascada Supreme na trhu objeví zveřejní Opel až po pařížské premiéře.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.