Panda je nejdostupnějším, v konkurenci 500 ale ne nejmenším, Fiatem současnosti. Třetí generace pětidveřového hatchbacku se však představila již před pěti lety, na místě tak je začít hovořit o faceliftu. A ten skutečně přichází, místo exteriéru se ale zaměřil především na interiér.
Současný Fiat Panda měl premiéru již v roce 2011 na frankfurtském autosalonu. I vzhledem k řádně inovované konkurenci se tato doba zdá být poměrně velká, 365 centimetrů dlouhý hatchback s vyšší stavbou karosérie se však prodává výborně i dnes. Proto se Italové v rámci modernizace rozhodli úplně vynechat vnější design. Výjimku představuje pouze uvedení červeného pastelového laku Amore (+ 5000 korun) a šedé metalízy Colosseo (+ 10 000 korun) v kombinaci s novými středy vybraných ráfků. Zachována pak zůstala nabídka terénních verzí 4x4 a Cross.
Výčet změn v interiéru začíná už u nového volantu se zploštělou spodní částí, dvěma bočními rameny ve stříbrné nebo titanové a spodním ramenem se stříbrnými detaily (pro linie Pop a Plus). Výbava Plus pak může dostat na přání kožený potah a zabudované ovládání audiosystému, což je pro změnu standardem linie Lounge a modelů 4x4 a Cross. Přepracována byla grafika přístrojového panelu, látka na sedadlech je kvalitnější a v závislosti na výbavě má novou barvu i grafiku. Hlavní novinkou je nicméně použití multimediálního systému UConnect (standard verzí Lounge, 4x4 a Cross a příplatek u Plus). Nečekejte ovšem klasickou obrazovku, nýbrž rádio UConnect s Bluetooth a držákem na chytrý telefon na vrcholku středové konzole. Do něj umístěný mobil s operačním systémem Android nebo iOS bude vybaven aplikací Panda UConnect. Ta se chová přesně jako infotainment, ovládá se skrze ní hlasitost audia, streamuje se hudba nebo se používá jako navigace. Dobíjení je možné přes USB port přímo u držáku, případně v přihrádce před spolujezdcem.
Zachována zůstala pověstná variabilita a prostornost, základní objem kufru, činící 225 litrů, tak lze hravě zvětšit na 870 litrů. Dozadu se usadí až tři cestující. Pod kapotou změny nečekejte – 1.2litrový benzín o výkonu 51 kW (69 k) doplňuje stejná jednotka na LPG, přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir s výkonem 48 kW (65 k), 63 kW (85 k) nebo 66 kW (90 k), stejný motor o výkonu 59 kW (80 k) na CNG a turbodiesel 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Tato jednotka je pak s pohonem 4x4 určena i pro obě terénní provedení.
Ceník - Fiat Panda 2017
Pop Plus Lounge 4x4 Climbing Cross 1.2 (51 kW) 213 900 Kč 239 900 Kč 259 900 Kč ---------- ---------- 1.2 LPG (51 kW) ---------- 264 900 Kč ---------- ---------- ---------- 0.9 TwinAir CNG (59 kW) ---------- 332 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.3 MJet (70 kW) ---------- 322 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.3 MJet 4x4 (70 kW) ---------- ---------- ---------- 379 900 Kč 432 900 KčOmlazenou Pandu už koupíte také u nás, což vlastně prozrazuje výše umístěný ceník. Z motorů nečekejte jakoukoliv verzi dvouválce TwinAir vyjma té na CNG. Základní výbava Pop obsahuje jen to nejnutnější, což znamená 4 airbagy, přípravu pro rádio, elektrická přední okna, posilovač řízení nebo 14palcová ocelová kola. Vyšší linie Plus přidává manuální klimatizaci, dálkový centrál, rádio s CD a MP3 nebo zrcátka v barvě vozu. Nejvyšší stupeň Lounge má multifunkční kožený volant, rádio UConnect, elektrická zrcátka nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Provedení 4x4 Climbing disponuje elektronickou uzávěrkou, systémem stop & start, 15palcovými litými koly nebo střešními ližinami. A konečně verze Cross má navíc boční airbagy, asistent pro sjíždění kopců, automatickou klimatizaci, mlhovky, specifická kola a celkově specifický vzhled.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.