Panda je nejdostupnějším, v konkurenci 500 ale ne nejmenším, Fiatem současnosti. Třetí generace pětidveřového hatchbacku se však představila již před pěti lety, na místě tak je začít hovořit o faceliftu. A ten skutečně přichází, místo exteriéru se ale zaměřil především na interiér.
Současný Fiat Panda měl premiéru již v roce 2011 na frankfurtském autosalonu. I vzhledem k řádně inovované konkurenci se tato doba zdá být poměrně velká, 365 centimetrů dlouhý hatchback s vyšší stavbou karosérie se však prodává výborně i dnes. Proto se Italové v rámci modernizace rozhodli úplně vynechat vnější design. Výjimku představuje pouze uvedení červeného pastelového laku Amore (+ 5000 korun) a šedé metalízy Colosseo (+ 10 000 korun) v kombinaci s novými středy vybraných ráfků. Zachována pak zůstala nabídka terénních verzí 4x4 a Cross.
Výčet změn v interiéru začíná už u nového volantu se zploštělou spodní částí, dvěma bočními rameny ve stříbrné nebo titanové a spodním ramenem se stříbrnými detaily (pro linie Pop a Plus). Výbava Plus pak může dostat na přání kožený potah a zabudované ovládání audiosystému, což je pro změnu standardem linie Lounge a modelů 4x4 a Cross. Přepracována byla grafika přístrojového panelu, látka na sedadlech je kvalitnější a v závislosti na výbavě má novou barvu i grafiku. Hlavní novinkou je nicméně použití multimediálního systému UConnect (standard verzí Lounge, 4x4 a Cross a příplatek u Plus). Nečekejte ovšem klasickou obrazovku, nýbrž rádio UConnect s Bluetooth a držákem na chytrý telefon na vrcholku středové konzole. Do něj umístěný mobil s operačním systémem Android nebo iOS bude vybaven aplikací Panda UConnect. Ta se chová přesně jako infotainment, ovládá se skrze ní hlasitost audia, streamuje se hudba nebo se používá jako navigace. Dobíjení je možné přes USB port přímo u držáku, případně v přihrádce před spolujezdcem.
Zachována zůstala pověstná variabilita a prostornost, základní objem kufru, činící 225 litrů, tak lze hravě zvětšit na 870 litrů. Dozadu se usadí až tři cestující. Pod kapotou změny nečekejte – 1.2litrový benzín o výkonu 51 kW (69 k) doplňuje stejná jednotka na LPG, přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir s výkonem 48 kW (65 k), 63 kW (85 k) nebo 66 kW (90 k), stejný motor o výkonu 59 kW (80 k) na CNG a turbodiesel 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Tato jednotka je pak s pohonem 4x4 určena i pro obě terénní provedení.
Ceník - Fiat Panda 2017
Pop Plus Lounge 4x4 Climbing Cross 1.2 (51 kW) 213 900 Kč 239 900 Kč 259 900 Kč ---------- ---------- 1.2 LPG (51 kW) ---------- 264 900 Kč ---------- ---------- ---------- 0.9 TwinAir CNG (59 kW) ---------- 332 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.3 MJet (70 kW) ---------- 322 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.3 MJet 4x4 (70 kW) ---------- ---------- ---------- 379 900 Kč 432 900 KčOmlazenou Pandu už koupíte také u nás, což vlastně prozrazuje výše umístěný ceník. Z motorů nečekejte jakoukoliv verzi dvouválce TwinAir vyjma té na CNG. Základní výbava Pop obsahuje jen to nejnutnější, což znamená 4 airbagy, přípravu pro rádio, elektrická přední okna, posilovač řízení nebo 14palcová ocelová kola. Vyšší linie Plus přidává manuální klimatizaci, dálkový centrál, rádio s CD a MP3 nebo zrcátka v barvě vozu. Nejvyšší stupeň Lounge má multifunkční kožený volant, rádio UConnect, elektrická zrcátka nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Provedení 4x4 Climbing disponuje elektronickou uzávěrkou, systémem stop & start, 15palcovými litými koly nebo střešními ližinami. A konečně verze Cross má navíc boční airbagy, asistent pro sjíždění kopců, automatickou klimatizaci, mlhovky, specifická kola a celkově specifický vzhled.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.