Když chcete vypadat, že máte SUV, ale z nějakého důvodu o klasiku jako Juke, Tiguan nebo RAV4 nemáte zájem, koupíte si zvednutou a plasty chráněnou verzi nějakého kombi, hatchbacku nebo MPV. Taková auta jsou v nabídce Volkswagenu, Škody, Seatu či Opelu. A právě německý blesk nyní své portfolio rozšiřuje o poněkud nečekaný přírůstek.
Opel Karl je nejmenším a také nejdostupnějším vozidlem německého výrobce, který ale v Česku nekoupíte. Už předchozí Agila u nás příliš „nefrčela“, takže se vlastně importérovi není co divit. Karl je přitom docela pohledný a na svou třídu také prostorný. Nyní navíc přichází ve variantě Rocks, která už u Adama značila přítomnost terénního vzezření. To odhalíte prakticky ihned prostřednictvím plastového obložení spodní části karosérie, narušené pouze stříbrnými středy nárazníků a prahů. Podběhy mají jen velice lehkou ochranu, za to jsou vyplněny specifickými 15palcovými koly v dvoubarevném provedení. Střechu pro změnu zdobí střešní ližiny, což mimo jiné také zvyšuje praktičnost vozu. A nyní to nejdůležitější, světlá výška se zvedla o poměrně výrazných 18 milimetrů, vyjet tak můžete i na nezpevněnou cestu.
Ze standardního modelu zůstala zachována vyšší pozice sedadel (jeden z důvodů, proč si lidé kupují vozy SUV) i prostornost kabiny. Ta s pěti dveřmi ubytuje pět cestujících, do kufru pak se složenými sedačkami (opěradla dělená v poměru 40:60) naložíte až po střechu 1013 litrů zavazadel. Od klasického Karla se Rocks v interiéru odlišuje látkovým čalouněním Favo, připomínající svým designem včelí plástev. Prahy jsou opatřeny specifickými lištami a kolem standardního rádia R 300 nebo infotainmentu IntelliLink 4.0 je lesklý černý rámeček. Druhý jmenovaný disponuje rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, volitelně je pak možné upgradovat jej na verzi Navi se zabudovanou navigací. Ve výbavě pak nechybí ani modul OnStar.
Co je pod kapotou zatím Opel tají, dá se však předpokládat přítomnost litrového tříválce o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 95 Nm ze standardního modelu. Pohon všech kol nečekejte, přední kola tak bude roztáčet pětistupňová manuální případně pětistupňová robotizovaná převodovka. Paleta bezpečnostních asistentů obsahuje stejné prvky jako u klasického modelu, zvolit tak můžete parkovací asistent, tempomat s omezovačem rychlosti nebo do města určený režim City posilovače řízení. Premiéru si Karl Rocks odbude za pár týdnů v Paříži, do prodeje zamíří pravděpodobně před koncem roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?