S nejrychlejšími auty se v poslední době roztrhl pytel. Zatímco Tesla Model S P100D však míří na celosvětovou špičku v otázce zrychlení z 0 na 96 km/h, Bentley Flying Spur W12 S je „pouze“ první limuzínou v rámci značky, která pokoří hranici 322 km/h.
Nových verzí Continentalu GT nebo GTC, respektive technicky příbuzné limuzíny Flying Spur, se za poslední dobu objevilo hned několik. Většinou šlo o stále rychlejší a luxusnější modely. Stejně je to také s limuzínou ve verzi W12 S. Jak již samotný název napovídá, pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, posílený na 467 kW (635 k) a 820 Nm. Celý točivý moment je navíc dostupný už od 2000 ot./min.
Proč vůbec všechno toto posílení? Protože Bentley chtělo vyrobit svou první limuzínu, která pokoří rychlost 322 km/h (200 mil za hodinu). A to se povedlo, Flying Spur W12 S jede maximálně 325 km/h a na 100 km/h zrychluje za 4,5 sekundy. Poháněna jsou stále všechna kola, několika úpravami ale prošel podvozek s novým nastavením tlumičů a kontroly stability. Volitelně jsou v nabídce karbon-keramické brzdy s červenými nebo černými třmeny.
Vizuálně vrchol nabídky Bentley poznáte podle zatmavených světel na obou koncích vozu, vpředu nechybí LED diody pro denní svícení. Maska chladiče dostala lesklý černý výplet, ladící s kryty zrcátek a difuzorem ve stejné barvě. Nové jsou rovněž oba nárazníky, D-sloupek má černé stylizované S. Kola mají 21 palců a standardně sedm paprsků, respektive lesklý černý povrch. Za příplatek je dostupných jen pět paprsků v lesklé černé nebo klasickém tmavším odstínu. Interiér se vyznačuje ručním prošíváním a celkově velice luxusním vzezřením. To už jen podtrhují plochy s černým lesklým lakem (volitelný je karbon), na opěrkách hlav vyšitá loga „W12 S“ a tříramenný volant Sport Plus s rýhovanými pádly pod volantem. Prodej vozu začne na konci letošního roku, ceny nízké rozhodně nebudou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?